[fysica] vrije val beweging

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[fysica] vrije val beweging

hallo!

Ik heb dus een probleemke:d waar ik al uren op heb zitten vloeken en niet wil lukken.

misschien kunnen jullie me wel helpen?

het is dus een vraagstuk van vrije val.

formules erbij zijn: y= (g*t²):2

v= g*t

de uitkomst is 10,6m die krijgen we altijd

Je laat een muntstuk vallen in een put? Hoe diep is de put als je weet dat je het vallen van het muntstuk hoort na 1,50 s nadat het is gevallen. (de snelheid van het geluid in lucht is 340m/s)

ik hoop dat jullie deze kunnen oplossen?

mercikes al:d

Berichten: 4.246

Re: [fysica] vrije val beweging

ik hoop dat jullie dees kunne oplossen?
Best irisjeuh, 'wij' lossen dit vraagstuk niet op (lees de regels) . We kunnen wel helpen. De tijd van 1,5 sec gaat over twee afstanden.

Eerst valt de munt met een vrije val; vervolgens gaat het geluid met 340 m/s omhoog. Kan je nu de vgl opstellen die hierbij horen?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [fysica] vrije val beweging



Welkom :P op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp, en andere mensen gaan ongetwijfeld moeite doen om je vlot te helpen.

Doe dus zelf a.u.b. de moeite om die hulp zo efficiënt mogelijk te maken.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de HUISWERKBIJSLUITER

Je startbericht had de volgende mankement(en):

WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE :D

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.


Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt??

VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

GÉÉN msn- OF "breezah" TAAL

Een ander gaat moeite doen om je vraag te beantwoorden. Doe dan ook de moeite om hem in fatsoenlijk Nederlands te stellen.


We hebben het nu een beetje opgepoetst. Volgende post graag netter.

Groet, het moderatorteam.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer