Deeltijd evc's

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 220

Deeltijd evc's

Ik had een vraagje ik ben nu aan het studeren voor een hbo diploma als MLO zij-intromer en heb nog niet mijn propdeuse behaald en zit nu in het derde leerjaar ik heb dus al aardig wat studiepunten behaald alleen nog niet diegene die nodig zijn voor me propedeuse.Echter mocht dit als nog niet lukken en ik krijg een negatief bindend studieadvies kan ik dan deze studiepunten mee nemen naar een deeltijd opleiding omdat ik aan bepaalde competenties voldoe?

Steeds meer opleidingen bieden deeltijd- en duale studenten de mogelijkheid hun zogenaamde 'Elders of Eerder Verworven Competenties' (EVC's) te toetsen. Het resultaat van zo'n toetsingsprocedure is dat je vrijstelling krijgt voor bepaalde onderdelen van de studie.

Dus in het kort nog is het mogelijk dat ik dan EVC's heb behaald op mijn huidige hbo opleiding en deze dan mijn deeltijd studie kunnen verkorten, omdat ik deze punten mag mee nemen ik hoop dat deze vraag iemand voor mij kan beantwoorden.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Deeltijd evc's

Als de deeltijd opleiding waar je dan aan begint inderdaad EVC's toetsen dan kan dat natuurlijk. Neem hiervoor gewoon contact op met de desbetreffende opleiding, deze kunnen je een eenduidig en heldere reactie geven.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer