Geen veranderende zwaartekracht of verre reuzenplaneet

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Geen veranderende zwaartekracht of verre reuzenplaneet

http://www.nrc.nl/wetenschap/article200001...e_reuzenplaneet


Er zijn nog steeds geen aanwijzingen dat de zwaartekracht in de loop van de tijd verandert. Dat blijkt uit nieuwe, extreem nauwkeurige waarnemingen aan twee sterren die op heel korte afstand om elkaar heen draaien (Astrophysical Journal Letters, 20 september).
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Re: Geen veranderende zwaartekracht of verre reuzenplaneet

In de loop van de tijd ? Hoeveel tijd heeft de mens ? Hoe groot is het stuk mensentijd in verhouding met de miljarden jaren ? Ik vind het zeer hoogmoedig en kortzichtig om zulke verklaringen af te leggen. Je kunt het vergelijken met een ééndagsvlieg die de geschiedenis van de mens wil schrijven.

Berichten: 389

Re: Geen veranderende zwaartekracht of verre reuzenplaneet

Mja, ik zie niet in op welke manier de zwaartekracht zou kunnen wijzigen. Wat mij betreft, volgt de zwaartekracht toch eenvoudigweg uit de densiteit en het volume van een lichaam?

Reageer