[profielwerkstuk] praktisch deel serotoninesyndroom

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[profielwerkstuk] praktisch deel serotoninesyndroom

Het nieuwe schooljaar is alweer even begonnen en daarmee zijn ook de profielwerkstukken weer gestart.

Gezien ik in 6VWO zit ben ik dus één van die mensen die de 'pineut' is en er één moet maken. Ik doe dit samen met nog iemand en wij hadden bedacht dat wij het leuk vonden om onderzoek te gaan doen naar het serotoninesyndroom (vraag niet hoe we erop gekomen zijn).

Nu moeten wij ook een praktisch deel hebben bij ons onderzoek, maar gezien wij van de school niet allemaal rare neurotransmitters, etc mogen innemen liepen wij hier tegen een probleem aan.

Mijn vraag is dus of er iemand is die een praktica/onderzoek weet wat te maken heeft met het serotoninesyndroom en wat uit te voeren is door middelbare scholieren uit 6VWO? Als dit onder begeleiding zou moeten zouden we daar naar moeten zoeken, maar we weten gewoon niet precies wat we zouden kunnen onderzoeken.

In ieder geval alvast bedankt voor alle reacties :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [profielwerkstuk] praktisch deel serotoninesyndroom

Jemig, je maakt het jezelf wel erg moeilijk voor 6VWO. Je zult het moeten zoeken in een laboratorium denk ik, want het is ethisch natuurlijk niet verantwoord om dit op mensen of dieren te doen. Verwacht niet dat je langs de DEC komt in ieder geval :D

Er zijn vast proeven te bedenken waarbij je een celcultuur een hoeveelheid serotonine laat afbreken en meet hoe snel dat gaat. Je kan dan een vergelijk maken tussen voor en na toevoegen van bijvoorbeeld een SSRI aan het medium.

Dit is al vrij complex.. (en relatief duur voor een PWS)

Hoe ver kom je zelf?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer