[wiskunde] combinatoriek probleempje

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[wiskunde] combinatoriek probleempje

Hey, ik heb een wiskundevraag en ik snap er egt de balle van, kan iemand mij helpe?

dit is de vraag:

Ik heb 9 foto's en die moet ik verdelen over 3 artikelen. Ik mag ze op alle manieren verdelen, maar ze moeten alle 9 gebruikt worden. Hoeveel mogelijkheden zijn er??

ik d8 wtf, hopelijk weet iemand het antwoord hier... :D

het heeft ook nogal haast, want ik heb morgen schoolexamen wiskunde XD

Berichten: 8.614

Re: [wiskunde] combinatoriek probleempje

Het spijt me, maar het is niet de bedoeling dat we antwoorden voorkauwen. Zie ook de bijsluiter van het huiswerkforum (waar deze topic eigenlijk hoort te staan):
WSF is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier.

Vraag dus niet om het voorschotelen van een antwoord, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt.

Als je een reactie post, geef dan niet meteen de uitkomst maar laat de vraagsteller zelf tot de goede oplossing komen.
Als we je nu namelijk gewoon het antwoord geven, dan is de kans groot dat je het achterliggende idee niet snapt en dat je schoolexamen morgen totaal de mist ingaat. Het is beter voor jou en efficiënter voor ons als je beschrijft wat je al allemaal m.b.t. combinatoriek hebt gezien, wat je zelf al aan de oefening hebt gedaan en wat je precies niet begrijpt. Vervolgens helpen wij je er wel uit.

PS: Zou je alsjeblieft ook een beetje op je spelling willen letten. We hebben liever niet te veel 'msn-taal' op dit forum.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [wiskunde] combinatoriek probleempje

Verplaatst naar huiswerk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 2

Re: [wiskunde] combinatoriek probleempje

Oké, dan stel ik de vraag anders.
Ik heb 9 foto's en die moet ik verdelen over 3 artikelen. Ik mag ze op alle manieren verdelen, maar ze moeten alle 9 gebruikt worden. Hoeveel mogelijkheden zijn er??
Ik snap hoe het moet als er gegeven is dat in elk artikel 3 foto's moeten,dat is gewoon zo:

(39)(36)

Maar als niet gegeven is hoeveel foto's per artikel moeten staan zijn er toch vreselijk veel mogelijkheden en om die allemaal op te schrijven duurt veel te lang (geloof me, ik heb het geprobeert)...

Hoe weet ik dan hoeveel mogelijkheden (bijvoorbeeld 801,900,720) er bestaan.

Er zal wel een formule voor zijn, maar die staat nergens in mijn boeken.

PS. Taalgebruik beter?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: [wiskunde] combinatoriek probleempje

Zoek eens in je boeken naar het aantal combinaties met herhaling.

Reageer