Profielwerkstuk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 105

Profielwerkstuk

Vandaag heb ik een gesprekje gehad met mijn leraar en heb toestemming gehad om te gaan beginnen met mijn profielwerkstuk, wat ik aan het einde van de 6e klas klaar moet hebben. (Zit momenteel in 5 gymnasium). Ik zit alleen enorm te twijfelen. Ik zou het leuk vinden om het te houden over de Ruimtevaart, Space Shuttles, het ISS, dat soort dingen, maar ook Robotica vind ik heel erg leuk!

Nu is mijn vraag aan jullie: Kunnen jullie mij een beetje helpen met de keuze. Wat valt er aan beide te onderzoeken, wat valt er zelf aan te knutsellen(bij robotica kun je zelf nog een robot bouwen, maar wat te doen bij Ruimtevaart?), dit soort dingen. Tips etc zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Profielwerkstuk

Heb je al rond gezocht op WSF? Je bent niet de eerste die hulp vraagt bij het verzinnen van een onderwerp voor zijn/haar PWS.

Rechtsboven in je scherm vind je de zoekfunctie.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Profielwerkstuk

Ja er zijn al een hoop dingen voorbij gekomen en ik heb ook al een hoop pws tips gegeven, echter dit is wel erg ruim. Je kan ontzettend veel dingen doen met sterrenkunde. Je zou misschien kunnen kijken hoe precies je je weg kan vinden met ouderwetse navigatie middelen. Dingen zoals werken met een sextant en zonnetje schieten en tabellen voor tijden op een dag en lengte en breedte graden worden steeds minder gebruikt omdat men lui GPS gebruikt. Misschien dat je daar iets mee kan doen.

Maar je zult toch echt iets specifieker moeten zijn anders kan je hier 300 pagina's over vol schrijven.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer