Norton deïnstalleren

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Norton de

Op mijn , redelijk nieuwe, PC was standaard Norton meegeleverd. Ik heb nu een ander antivirus programma geïnstalleerd, en nu wil ik Norton er af gooien. Maar dat lukt niet. Kan nergens een deïnstallatie optie vinden. En de hele map Norton uit de Program files verwijderen lukt ook niet.

Iemand een idee?

Berichten: 954

Re: Norton de

Je kunt het proberen met CCleaner

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Norton de

In principe kun je (althans in Windows XP) via:

Start / Programmatoegang en -instellingen / Programmas wijzigen of verwijderen

elk willekeurig programma verwijderen.

Lukt dat niet met Norton dan kun je de Norton verwijderingstool downloaden en runnen.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Norton de

Bedankt. Het is gelukt met het Norton removal tool

De optie "Start / Programmatoegang en -instellingen / Programmas wijzigen of verwijderen" kon ik op mijn PC niet vinden. Ik werk met Vista.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Norton de

Je kunt het proberen met Ik werk met Vista.


Start -> Configuratiescherm -> Software verwijderen

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Norton de

CCleaner doet heel wat anders dan software verwijderen.
Waarschijnlijk doelde ferry op de mogelijkheid om via CCleaner, software te verwijderen. Dat is het niet het hoofddoel van het programma, maar het kan wel (onder de knop "tools").
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Norton de

Start -> Configuratiescherm -> Software verwijderen


Ook bedankt. Die onthoud ik voor een volgende keer.

Berichten: 954

Re: Norton de

CCleaner doet heel wat anders dan software verwijderen.
Die optie zit er anders wel degelijk in. Ik ging ervan uit dat het gedeelte "Start -> Configuratiescherm -> Software verwijderen" niet werkte en stelde dus even iets anders voor.

Het doet er verder natuurlijk ook niet toe, aangezien het probleem al is opgelost.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Norton de

Ik had geen idee dat er zoiets als de optie "Start -> Configuratiescherm -> Software verwijderen" bestond. Daarom had ik daar ook niet naar gezocht. Ik had binnen Norton zelf gezocht, omdat ik wel meer programma's heb verwijderd die die optie in zichzelf hadden. Kwestie van aanklikken en foetsie is het.

Toen dat niet te vinden bleek heb ik de harde optie geprobeerd, dus de hele Norton map weggooien. Is me ook wel eens eerder gelukt. Maar bij Norton ging dat niet. Ik kreeg eerst een hele berg waarschuwingen over alle onheil dat me kon overkomen en op een bepaald moment zelfs de melding dat ik niet bevoegd was om dat te doen. Nou, dan gaan mijn stekeltjes helemaal rechtop staan, want ik ben eigenaar van deze PC en hoofdaccounthouder. Dus een programma dat mij als niet bevoegd bestempelt komt er dan niet meer in.

Maar gelukkig is het nu weg, dus operatie geslaagd.

Gesloten