Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 926

Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

[afgesplitst uit topic [topic="91657"]"Verbod short-selling"][/topic]

Als je met geld handelt via beurzen, dan ben je geheel afhankelijk wat die beurs (welke dan ook) gaat doen, er is geen enkele grip daarop.

In de handel is het niet interessant wat de markt is maar wat deze gaat doen. Wil je succes hebben dan moet je beschikken over een produkt dat variabel is en inspeelt op de markt die dus doorlopend variabel is.

Mensen doen dat niet of nauwelijks, ze kiezen voor een product dat bij hun karakater past, bv aandelen, obligaties, opties enz.

Als het misgaat kiezen ze niet voor iets anders maar gaan over tot het bijstellen van hun 'karakter'keuze. Een doorgaan met een meer van hetzelfde dat niet werkt.

Zo hebben de laatste 3 weken partuculiere mensen tonnen verloren met aandelen en hebben mensen tonnen gewonnen met bv futures

Geld verliezen of verdienen heeft te maken met je karakter en niet met je portemonnee.
nothing will change without a rebel

Berichten: 1.425

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Nou, geef nu je "doorlopend variabele" indicatoren maar eens want zo snapt niemand er iets van. Ik ken mensen die veel geld verloren met futures. je bent namelijk zo afhankelijk van de grillen van wat die beurs gaat doen.

Volgens een bepaald patroon dat gevolgd wordt door de ta-ers kun je een tijdlang winst maken. Steeds relatief kleine winsten welteverstaan (tenzij je een grote hefboom gebruikt dwz grote risicos neemt). Dan verandert het patroon en zit men vaak binnen korte tijd met een groot verlies.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Denk je nou echt dat ik een mijn indicator even ga publiceren? Er zit 6 maanden research in en verder is je verzoek voor mij een commerciele vraag.

De indicator heb ik een paar keer verkocht, maar dan praat je over een bedrag van 5 cijfers voor de komma.
nothing will change without a rebel

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

benb schreef:Denk je nou echt dat ik een mijn indicator even ga publiceren? Er zit 6 maanden research in en verder is je verzoek voor mij een commerciele vraag.

De indicator heb ik een paar keer verkocht, maar dan praat je over een bedrag van 5 cijfers voor de komma.
Kun je dat bewijzen? Dit klinkt me aardig sensationeel, maar daardoor helaas ook erg ongeloofwaardig. Scan eens een factuur in + een afschrift van je bankrekening waar de betaling(en) op gemaakt is/aijn? Maak maar onleesbaar wat je nodig acht. Zonder dergelijk bewijs moet ik bovenstaande toch opvatten als een grapje! :D

Wat je ook kan doen is een aktuele grafische weergave van je indicator. Dan kunnen we niet zien waar de indicator op gebaseerd is maar wel een indruk krijgen van de voorspellende waarde ervan.

Berichten: 1.425

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Ja, je kunt ook gewoon real time enkele van je positiewisselingen melden in dit topic zodat we kunnen volgen wat het succes is. Eventueel zonder de hoeveelheden erbij.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Zonder dergelijk bewijs moet ik bovenstaande toch opvatten als een grapje! :D
Ga je gang...
Ja, je kunt ook gewoon real time enkele van je positiewisselingen melden in dit topic zodat we kunnen volgen wat het succes is. Eventueel zonder de hoeveelheden erbij.
Dat noem ik etalage gedrag, ik begin er niet aan. Als je echt zaken wilt doen dan hoor ik het wel. Ik heb zo mijn eigen aanpak.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Bovendien zijn er al die met dergelijke technische middelen een poging gewaagd hebben.

Jean-Pierre Van Rossem bijvoorbeeld met zijn MoneyTron project. Hij dacht een reeks diffrentiaalvergelijkingen gevonden te hebben, waarmee de beurskoersen voorspeld konden worden. Ik denk dat je het resultaat al kan raden.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 12.262

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Vrijwel alle technische indicatoren zijn self-fullilling prophecies als ze breed worden ingezet. Slaat zo'n indicator op rood, dan verkoopt eenieder die hem gebruikt en gaan de koersen daardoor al naar beneden. De volgende stap is het ontwikkelen van een indicator die net iets sneller reageert als de bestaande, waardoor je nog op tijd kun verkopen en kopen.

Dat probleem zie je met ouderwetse indicatoren als het snijden van een lopend gemiddelde, maar zal naar mijn idee universeel zijn voor iedere indicator die brede inzet vindt. Neemt natuurlijk niet weg dat je ervan kunt profiteren door een snellere indicator te ontwikkelen en die vooral niet aan de grote klok te hangen... klinkt als mooi werk!
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Geld verliezen of verdienen heeft te maken met je karakter en niet met je portemonnee.
Interessant: dit moet testbare hypotheses kunnen opleveren. Niemand geïnteresseerd om de correlaties tussen bepaalde persoonlijkheidstrekken en beurswinst even na te lopen?

... Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat daar veel uit komt rollen: de relatie tussen persoonlijkheidstrekken en succes in allerhande posties van het bedrijfsleven zijn geloof ik redelijk bestudeerd, en ik zou het erop houden dat het weinig goeie predictoren zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Geld verdienen m.b.v. technische indicatoren

Benm schreef:Vrijwel alle technische indicatoren zijn self-fullilling prophecies als ze breed worden ingezet. Slaat zo'n indicator op rood, dan verkoopt eenieder die hem gebruikt en gaan de koersen daardoor al naar beneden. De volgende stap is het ontwikkelen van een indicator die net iets sneller reageert als de bestaande, waardoor je nog op tijd kun verkopen en kopen.

Dat probleem zie je met ouderwetse indicatoren als het snijden van een lopend gemiddelde, maar zal naar mijn idee universeel zijn voor iedere indicator die brede inzet vindt. Neemt natuurlijk niet weg dat je ervan kunt profiteren door een snellere indicator te ontwikkelen en die vooral niet aan de grote klok te hangen... klinkt als mooi werk!
Jij snapt het, mijn complimenten !!!

En ja, zeer snelle indicator...
... Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat daar veel uit komt rollen: de relatie tussen persoonlijkheidstrekken en succes in allerhande posties van het bedrijfsleven zijn geloof ik redelijk bestudeerd, en ik zou het erop houden dat het weinig goeie predictoren zijn.
Met dit verschil misschien, dat hier sprake is van puur individueel funktioneren en niet in team/organisatieverband...
nothing will change without a rebel

Reageer