[economie] capaciteit / voorraad

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 758

[economie] capaciteit / voorraad

Hoi, ik ben bezig met een vraagstelling op te lossen, echter weet ik niet of ik op de goede weg zit en vraag ik via deze weg of iemands licht hierop wilt laten schijnen, een soort discussie (bijv.)

Ik zou het erg waarderen,

Logistiek houdt zich bezig met het beheersen van enerzijds voorraden (en dus materiaalstromen) en anderzijds capaciteiten. Welk van deze twee aspecten worden beïnvloed door de drie volgende potentiële elementen - Verplaatsing van het KOOP: capaciteiten. De verplaatsing van het KOOP heeft tot gevolg, dat de orders specifieker worden en er anders geproduceerd moet worden, waardoor de capaciteit verandert. het KOOP kan slechts naar links verschuiven

- Verhogen van de seriegrootte van de inkoopdelen: voorraden. Door de verhoging van de seriegrootte van de inkoopdelen neemt de opslag van zowel inkoopdelen als geproduceerde eindproducten toe, hetgeen leidt tot een grotere voorraad.

- Verhogen van de seriegrootte in de productie: Wanneer de seriegrootte in de productie verhoogt, wordt er per tijdseenheid meer producten per serie geproduceerd, waardoor de voorraad onderdelen zal afnemen en de voorraad eindproducten toenemen en door de toegenomen productie van de serie is een capaciteitsverhoging een vereiste.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [economie] capaciteit / voorraad

Dag Trokkitrooi,

ik vond je titel

Economie (capaciteit / voorraad)

economie


niet zo helder. Het hoofdonderwerp, economie, heb ik even voor je tussen vierkante haken gezet zoals te doen gebruikelijk. De ronde haken rond het onderwerp kunnen dan weg, en de subtitel economie lijkt me hoe dan ook volslagen overbodig.

Denk je er de volgende keer zelf aan het gewoon standaard te doen? Dan blijft het huiswerkforum wat overzichtelijker.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer