Uploaden plaatjes voor ieder lid

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Uploaden plaatjes voor ieder lid

Als ik een bericht post, vooral bij wiskunde, zet ik er meestal een zelfgemaakt plaatje bij ter verduidelijking van het geheel. Nu moet ik deze plaatjes op mijn eigen ftp zetten. Het lijkt me veel handiger dat de upload-functie, die nu alleen mods hebben, voor iedere member geldt met als mask dat het een plaatje moet zijn minder dan 100 kb of zo.

Wat vinden jullie daarvan?
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Revelation schreef:Als ik een bericht post, vooral bij wiskunde, zet ik er meestal een zelfgemaakt plaatje bij ter verduidelijking van het geheel. Nu moet ik deze plaatjes op mijn eigen ftp zetten. Het lijkt me veel handiger dat de upload-functie, die nu alleen mods hebben, voor iedere member geldt met als mask dat het een plaatje moet zijn minder dan 100 kb of zo.

Wat vinden jullie daarvan?
Zou kunnen, maar ik kan me voorstellen dat niet alle gebruikers even goed daarvan gebruiken zullen maken. Ik doel dan vooral op misbruik.


Daarnaast bestaat, voor plaatjes van wiskunde bijvoorbeeld ter verduidelijking is dat prima lijkt me, er de gratis mogelijkheid om te uploaden bij bijvoorbeeld Imageshack. Hiermee kan iedereen aan de slag en werkt precies hetzelfde.

Imageshack kun je via deze link bereiken.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Dat is vooral een kwestie van geld: het uploaden van plaatjes betekend nu eenmaal dat de server waarop dit forum draait meer bitjes te verwerken krijgt. En dus dat de eigenaren van dit forum (die dit allemaal uit eigen zak betalen!) meer kosten voor dit forum moeten maken. Gezien het feit dat er genoeg plekken zijn waar je gratis plaatjes kan hosten, zie ik het nut niet echt om dit forum ook die mogelijkheid te geven. Misschien als alle leden 1 euro per maand voor dit forum zouden willen betalen.... :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Op dit forum staan toch google ads? Dat dekt de onkosten al voor een gedeelte. Zo veel ruimte is er ook weer niet voor nodig.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Zoals al eerder is gezegd, is het forum op dit moment niet rendabel. (er moet nog steeds geld bij worden gelegd)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Zelf gebruik ik photobucket: www.photobucket.com
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Zelf gebruik ik photobucket: www.photobucket.com
Van Photobucket is bekend dat mensen problemen kunnen ondervinden als zij plaatjes willen bekijken van photobucket. Mensen die bijvoorbeeld wanadoo cable hebben, zouden dan pech hebben bij het bekijken van wetenschapsforum.nl. Dit lijkt me niet de bedoeling.


Er wordt uiteraard aan gewerkt dat dit probleem verholpen wordt, maar waarom niet zolang gebruikmaken van een van de vele andere gratis hostingsites?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

ImageShack is hier perfect voor!
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Op dit forum staan toch google ads? Dat dekt de onkosten al voor een gedeelte.
Wel voor een gedeelte, maar nog lang niet helemaal hoor!!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Revelation schreef:Op dit forum staan toch google ads? Dat dekt de onkosten al voor een gedeelte.
Wel voor een gedeelte, maar nog lang niet helemaal hoor!!


en als iedereen nu 5 euro stort. niet verplicht maar gewoon als je wilt, ik denk dat jullie veel geld zouden binnehalen.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

en als iedereen nu 5 euro stort. niet verplicht maar gewoon als je wilt, ik denk dat jullie veel geld zouden binnehalen.


Dan zou ik gewoon een vrijwillige bijdrage doen, en niet een vast bedrag
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Waar doen we het dan allemaal voor? Lijkt me toch niet enkel meer te gaan over het uploaden van plaatjes of wel?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Nou, als het al gedaan zou worden is het denk ik voor het forum als geheel. Het forum is nog nooit rendabel geweest: er moet nu flink wat geld bij (uit de eigen portemonnee van de eigenaar). Een tegemoetkoming daarin wordt ongetwijfeld zeer op prijs gesteld. Het is natuurlijk ook mogelijk om een deel daarvan om te zetten in zaken waar gebruikers iets aan hebben.


Uiteraard moet er daarbij wel op worden gelet dat het niet eenmalige inkomsten zijn die worden ingezet voor structurele kosten. Met andere woorden: als er nu een paar euro binnenkomen kan er wellicht nu worden betaald voor de extra bandbreedte, maar als het geld op is zullen gebruikers verontwaardigd zijn als de mogelijkheid weer wordt afgenomen. Je wordt zo natuurlijk erg afhankelijk van donaties.


Maar goed, wellicht zijn er nog andere dingen te bedenken....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

wetenschapsforum naar de beurs?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Uploaden plaatjes voor ieder lid

Wat veroorzaakt eigenlijk de kosten? Het hosten / de traffic?


Een (eventueel betaalde) plaatjes upload service lijkt me in ieder geval niet zo nuttig, er zijn zat gratis alternatieven.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer