Fft van impuls.

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

Fft van impuls.

Ik maak in matlab een impuls een één gevolgd door allemaal nullen, neem ik hier nu de abs fft van dan krijg ik een rechte lijn hoe interpreteer ik dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Fft van impuls.

Je hebt dan toch de Fourier transformatie van een delta puls gemaakt? Je hebt oneindig veel sinussen nodig om een delta piek te maken (ga maar na op alle plekken moeten de sinussen elkaar opheffen behalve op 1 plek, dat levert intuitief ook veel sinussen op). Dus je Fourier spectrum zal een rechte lijn laten zien.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Fft van impuls.

Volgens mij is de Fouriergetransformeerde van een delta-puls gelijk aan 1/sqrt(2pi), of 1, afhankelijk van je definitie. Een constante in ieder geval. Als je die plot krijg je dus een horizontale rechte.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 2.589

Re: Fft van impuls.

Bedankt.

Maar wat veranderd er als ik de puls langer maak? dus meer nullen bij zet? Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 155

Re: Fft van impuls.

Je kan in feite stellen dat, wanneer je een dirac impuls aanlegt aan een systeem, je alle frequenties van dit systeem exciteert.

Berichten: 7.068

Re: Fft van impuls.

Ik maak in matlab een impuls een één gevolgd door allemaal nullen, neem ik hier nu de abs fft van dan krijg ik een rechte lijn hoe interpreteer ik dit?
De convolutie van een functie met een delta-puls is de oorspronkelijke functie. Convolutie in het tijddomein is gelijk aan vermenigvuldiging in het frequentiedomein. Je bent dus op zoek naar een functie (in het frequentiedomein) waardoor het resultaat van een vermenigvuldiging van deze functie met een andere functie, die andere functie oplevert. Je bent dan dus aan het vermenigvuldigen met 1.

Berichten: 2.589

Re: Fft van impuls.

De convolutie van een functie met een delta-puls is de oorspronkelijke functie. Convolutie in het tijddomein is gelijk aan vermenigvuldiging in het frequentiedomein. Je bent dus op zoek naar een functie (in het frequentiedomein) waardoor het resultaat van een vermenigvuldiging van deze functie met een andere functie, die andere functie oplevert. Je bent dan dus aan het vermenigvuldigen met 1.


Dus de convolutie van een impuls met een willekeurige functie geeft me terug die willekeurige functie?

Reageer