Lorentziaan en (voor)rechten

Berichten: 4.502

Lorentziaan en (voor)rechten

Ik weet niet of ik aan het goede adres ben,maar:

Ik was een aantal weken buitengesloten (gebanned);werd weer toegelaten,startte vervolgens als nieuwe gebruiker en dat werd al snel gepromoveerd tot ervaren gebruiker gezien mijn nog steeds aanwezige posts.

Om dit forum financieel iets te steunen werd ik eerst donateur voor een jaar en werd bevorderd tot Lorenziaan,maar een paar maand geleden gaf ik me op voor levenslang donateur en stortte het gevraagde bedrag en door een vergissing mijnerzijds nog een extra jaardonateursschap (geen probleem,geregeld met Miels).

Dit is dus een financieele regeling,maar ik werd begin oktober 2008 in de ban gedaan tot gisteren en vraag me af of de financieele afspraak met de status Lorenziaan nu vervalt.

Wat regelgeving betreft,ik sta daar in het algemeen ambivalent tegenover,maar soit,dat ligt aan een organisatie;ben benieuwd waar de regel verduidelijkt wordt omtrent mogelijk vervallen van het donateursschap en dus de Lorenziaan-status.

Dus graag info!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

In het informatiebericht over Lorentzianen staan onderin wat kleine lettertjes (klein omdat we de toon positief willen houden):
Voor de zekerheid wat kleine lettertjes: Lorentzianen verwerven geen extra rechten met betrekking tot het naleven van de regels. Ook zij dienen zich aan onze regels te houden, en kunnen dan ook geband worden wanneer zij dat niet (voldoende) doen. In een dergelijk geval wordt de termijn van het Lorentziaanschap niet opgerekt, noch wordt een (deel van de) bijdrage gerestitueerd.
Jij zegt echter dat je Lorentziaan voor het leven bent geworden. Da's een uitzonderlijke regeling bij mijn weten. Hoe je dat hebt geregeld weet ik dus niet, maar Miels zal eerdaags hierover per PB contact met je opnemen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.502

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Ik neem aan,dat ook het donateurschap (incl.Lorenziaan-status) wel geregeld zal zijn,Ger!

Hierbij een copie van de email van Miels aan mij:

<knip door Miels: tekst pb verwijderd>

Ik reageerde met de mededeling,dat de rest niet retour hoefde!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Je hebt volkomen gelijk wat betreft het herstel van je status. Overigens is het nooit een bewuste beslissing geweest om je de status "ervaren gebruiker" te geven; bij het (automatisch) activeren van je account na de banperiode ben je niet naar de juiste groep teruggeplaatst. Ik zal het nu verhelpen! Excuses voor het ongemak!

Overigens vind ik de hoogte van je donatie een privéaangelegenheid, die anderen niets aangaat (bovendien vinden we het niet gepast om pb's openbaar te maken). Vandaar dat ik de tekst van mijn pb in jouw post heb verwijderd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

De publiekelijke bekend gemaakte donatie-hoogte zou een hint kunnen zijn voor de figuren,die veel gegevens uit dit forum toveren.

Betekent per jaar een keertje minder naar de Chinees of een paar pakjes sigaretten!

Maar ik vind het prettig dat ik weer een beetje kan rond darren op dit forum,houdt mijn cerebrum een beetje in conditie!

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Jij zegt echter dat je Lorentziaan voor het leven bent geworden. Da's een uitzonderlijke regeling bij mijn weten. Hoe je dat hebt geregeld weet ik dus niet, maar Miels zal eerdaags hierover per PB contact met je opnemen.
:D , bij mijn weten, is het een publieke optie in de sectie betaalde abonnementen, kijk maar (onderste optie)
donateur.PNG
donateur.PNG (9.44 KiB) 1098 keer bekeken
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Jouw weten is niet mijn weten. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Het is niet dat ik je onderschat, maar je kan nu eenmaal niet alles onthouden. Het was ook niet persoonlijk bedoelt, gewoon een soort van openbare mededeling, voor mensen die eventueel nog niet van de functie gehoord mochten hebben.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 4.246

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Vreemd... ik dacht dat juist main moderators dit wel zouden weten.... :D
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 4.502

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Zelfs deze rechtse voormalig voor 3 weken gebande figuur is met deze regel op de hoogte !
Bijlagen
berismenil.jpg
berismenil.jpg (19.13 KiB) 1097 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Vreemd... ik dacht dat juist main moderators dit wel zouden weten.... :D
hehe, tja allemaal eikels die main moderators. :D8-)

We kunnen ook niet alles weten toch? Het komt niet vaak voor dat je main mod bent en ook nog eens lorenziaan.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 4.246

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

hehe, tja allemaal eikels die main moderators. :P8-)
:D
We kunnen ook niet alles weten toch? Het komt niet vaak voor dat je main mod bent en ook nog eens lorenziaan.
Dat hoeft ook niet maar ik neem aan dat 'jullie' wel op de hoogte zijn van dit soort mogelijkheden op het WSF...
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik van dit detail niet precies wist hoe het zat. Het is een beetje als die marslander die op het oppervlak van Mars een krater heeft gevormd toen hij brandend tegen Mars te pletter sloeg. De oorzaak hiervan was een conversie foutje tussen Amerikaanse eenheden en SI eenheden. Opzich natuurlijk de domste fout die je voor kunt stellen en had ook nooit gemaakt mogen worden, maar er zijn wel 300 miljoen van dat soort kleine foutjes en daardoor is de kans erg groot dat je er altijd wel 1 maakt.

Ik denk dat dat ook geldt voor dit forum. Er zijn 300 miljoen dingetjes die je eigenlijk hoort te weten. :D
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

Tja, wij hoeven dat soort dingen eigenlijk niet speciaal te weten, aangezien de regelingen van het Lorentziaanschap niet meteen onze voornaamste taak is. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Lorentziaan en (voor)rechten

hehe, tja allemaal eikels die main moderators. :D8-)
LOL: :D Niet elke waarheid leent zich tot publicatie ........
Eric

Reageer