Volkskrant

Moderator: Rhiannon

Reageer

Volkskrant

Hallo,

Ik heb MLO gedaan(middelbaar laboratorium onderwijs). Zou ik evengoed de VOLKSKRANT kunnen lezen?

Of is het lezen van de Volkskrant inherent aan hoog opleidingsniveau, dus meer voor HBO'ers en WO'ers? Bestaan er uberhaupt MBO'ers die de Volkskrant ook (veel) lezen?

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Volkskrant

Ik moest eerlijk gezegd een beetje lachen toen ik je vraag las, maar ik ga ervan uit dat het wel serieus bedoeld is. Daarom ook een serieus antwoord: uiteraard kun je de Volkskrant, of welke andere krant dan ook, lezen (of je specifiek op de wetenschapsbijlage doelt kan ik niet goed opmaken uit je bericht). Of je alles zult begrijpen is een tweede, maar dat zul je pas merken als je gaat lezen. En stel dat je bepaalde dingen niet snapt, wat dan nog? Je leest alleen wat je interessant vindt en als je dan iets niet begrijpt kun je er meer over opzoeken op internet of hier of elders vragen.

Je hoort wel eens dat de Volkskrant en, in meerdere mate, de NRC zich specifiek richten op hoger opgeleiden of intellectuelen, en in zekere zin is dat misschien ook wel zo, maar ik zie ook genoeg intellectuelen de Telegraaf lezen bijvoorbeeld. Trek je er niet teveel van aan, lees die krant die je het meeste aanspreekt en plaats jezelf niet in een hokje.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Volkskrant

.....en plaats jezelf niet in een hokje.
Een zeer wijze raad......

Trouw, Telegraaf, Volkskrant, NRC, kies de krant die je het meeste aanspreekt, die het beste bij JOU past. Ze moeten allemaal in een bepaalde kwaliteit voorzien, anders hebben ze geen bestaansrecht als landelijke krant. Ik ken weinig mensen die anderen zullen beoordelen op de krant die ze lezen. Degenen die dat wel doen vind ik ook op andere vlakken behoorlijk kortzichtig. Die be(ver)oordeling zegt meer iets over die mensen zelf dan over jou.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Re: Volkskrant

ik zal idd alles met een korreltje zout nemen!! Bedankt voor jullie uitgebreide en goede reacties!!!

:P :-k :D

Reageer