[scheikunde] wat voor binding is dit?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

[scheikunde] wat voor binding is dit?

hallo, ik heb even een korte vraag over een bepaalde binding. ik weet niet wat voor 'binding'het is zou iemand het me uit kunnen leggen?? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...-2D-general.png het gaat om de dikke lijn en om de stippellijn

bij voorbaad dank

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [scheikunde] wat voor binding is dit?

Is dit niet gewoon een 3 dimensionaal tekeningetje? Ik bedoel de dikste lijn staat het dichtstbij (R2 komt het papier uit, kijk maar de lijn wordt dikker.) R1 staat naar links, want de lijn blijft even dik en de R3 staat helemaal naar achteren en is moeilijker te zien dus gestippeld? (of ben ik nu teveel fantasie aan het gebruiken?)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 8.614

Re: [scheikunde] wat voor binding is dit?

(of ben ik nu teveel fantasie aan het gebruiken?)
Neen, wat je zegt is correct. Deze voorstelling is eigen aan de zgn. skeletal formula. Zie ook hier voor een verklaring van de verschillende types lijnen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8

Re: [scheikunde] wat voor binding is dit?

bedankt voor de reactie en informatie. dan weet ik genoeg

Reageer