Donkere materie vooral te vinden rond melkwegkern

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Donkere materie vooral te vinden rond melkwegkern

De donkere materie waaruit het grootste deel van de massa van het heelal bestaat, kan het gemakkelijkst gedetecteerd worden in de allerbinnenste delen van de Melkweghalo, ruim binnen de baan die de zon rond het Melkwegcentrum beschrijft.


Lees meer ... Allesoversterrenkunde


Lees meer ... Nova
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 73

Re: Donkere materie vooral te vinden rond melkwegkern

Dat blijkt uit computersimulaties van astronomen van het Max Planck-instituut voor Astronomie in Garching. Met supercomputers berekenden ze hoe donkere materie in de loop van miljarden jaren samenklontert tot kleine en grote concentraties, en waar je die donkere materie vanaf de aarde het eenvoudigst zou moeten kunnen detecteren aan de hemel.


Dus door het formuleren van donkere materie in een computersimulatie als oplossing voor het 'massaprobleem' in het heelal betekend automatisch dat het ook echt bestaat? Borduren we hier niet voort op een flaw van de formules van de geleerden die ooit eens berekend hebben dat er te weinig massa in het heelal is om het gedrag van het heelal te verklaren?


Gewoon een serieuse vraag. Ik zeg niet dat ik het antwoord heb maar ik denk dat we als mensheid te snel iets voor waar aannemen....

Reageer