samenstelling lucht

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

samenstelling lucht

Ik wind het eht niet op internet, raar eigenlijk.

De lucht uit hoeveel % N, O en rest bestaat het nu ook al weer?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: samenstelling lucht

Droge buitenlucht bestaat uit

zuurstof 20,9%

Koolstofdioxide 0,03%

Stikstof 79,0%

(BRON: Binas tabel 83 A)
"Meep meep meep." Beaker

Re: samenstelling lucht

Nu heb ik een vraagje over luchtvervuiling, wat gebeurt er dan precies?

je ziet wel eens van die tekeningen waar op staat waar de lucht in bijvoorbeeld nederland is vervuild, maar lucht beweegt, waarom blijft het dan daar hangen?

Re: samenstelling lucht

Je vergeet Argon (ongeveer 1%):

http://www.physlink.com/Reference/AirComposition.cfm

Nitrogen N2 78.084 %



Oxygen O2 20.9476 %



Argon Ar 0.934 %



Carbon Dioxide CO2 0.0314 %



Neon Ne 0.001818 %



Methane CH4 0.0002 %



Helium He 0.000524 %



Krypton Kr 0.000114 %



Hydrogen H2 0.00005 %



Xenon Xe 0.0000087 %

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: samenstelling lucht

Anonymous schreef:Nu heb ik een vraagje over luchtvervuiling, wat gebeurt er dan precies?

je ziet wel eens van die tekeningen waar op staat waar de lucht in bijvoorbeeld nederland is vervuild, maar lucht beweegt, waarom blijft het dan daar hangen?
Kijk het is natuurlijk zo dat lucht over het algemeen beweegt en dat de luchtvervuiling weg zou moeten gaan, ware het niet dat wij nog steeds aan het vervuilen zijn, en dat zelfs al zou het wegwaaien, dan brengen we weer opnieuw luchtvervuiling terug in de plaats. Grappig is juist dat de wind een deel van het probleem is, want een substantieel deel van onze vervuiling komt uit Duitsland.

Op sommige plekken waar de luchtvervuiling een groot probleem is, liggen vaak in een dal van bergen. Dus als je een grote stad hebt in een bergketen waar dus de lucht niet ververst kan worden is dat een groot probleem. Ik geloof dat dit de reden was waarom er zoveel vervuiling is in Buenos-Aires.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer