Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 105

Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe computer en ik een mooie gevonden. Het gaat om een Dell Studio desktop. Een normale, geen slim o.i.d. Mijn vraag is alleen, is het een beetje te vertrouwen? Wat is jullie ervaring met Dell desktops? Voor zover je ervaring mee hebt uiteraard :D

Alvast bedankt.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Bij ons op het werk hebben we bijna alleen maar Dell (dan heb ik het over 1000-en PC's en notebooks). En ze gaan niet minder kapot dan andere merken volgens mij. Je hebt trouwens altijd kans (bij elk merk) dat je een maandagochtendmodelletje krijgt, maar daarvoor heb je toch garantie.

Misschien een leuk puntje om mee te nemen: Dell is goedkoop omdat ze het personeel bijna het minimum betalen en niet echt goed behandelen. Ze zullen echter de enige niet zijn:

http://www.computable.nl/artikel/ict_topic...rproductie.html

http://www.bnr.nl/artikel/2436337/omstandi...ken-erbarmelijk

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=...heden&meta=
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Oke, hartstikke bedankt!

Nog andere mensen die hun mening willen delen :D ?

Er zit trouwens een foutje in de titel, HP heeft hier helemaal niets mee te maken ;) Ik kan het niet weghalen omdat ik het niet kan bewerken..
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Ik zal je titel nog even aanpassen
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Oke, bedankt!
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Berichten: 12.262

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

In mijn ervaring zijn dell machines zeker niet slecht. Het is natuurlijk een enorm massaproduct, en dat heeft als voordeel dat problemen relatief snel aan het licht komen en opgelost worden.

Wel even kijken wat voor service je erbij wilt - ze bieden een optie waarbij het ding bij defect acuut omgeruild kan worden, maar daarvoor betaal je iets extra.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Tja, je moet gewoon geluk hebben, zo heb ik al gezien dat ze een qwerty-bord leverden waar een azerty moest komen, en dat hier en daar enkele CPU's na een goeie 2 maand kapot gingen, maar dat kom je bij elk groot merk tegen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Bij Dell heb je soms erg goede aanbiedingen. Maar let wel op: zodra je de samenstelling van zo'n aanbieding gaat aanpassen, dus bijv. wat extra geheugen erbij, dan gaat de prijs onevenredig veel omhoog!
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Dat heb ik inderdaad gezien ja. En weet iemand wat de levertijd ongeveer is als je een desktop op dell.nl koopt?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Berichten: 12.262

Re: Is het verstandig om een Dell computer te kopen

Levertijden geven ze vaak wel aan, maar het is sowieso langer dan de gemiddelde webshop, en ook afhankelijk van wat je eraan laat customizen. In mijn ervaring ongeveer 10 dagen, maar dat kan dus uiteen lopen.
Tja, je moet gewoon geluk hebben, zo heb ik al gezien dat ze een qwerty-bord leverden waar een azerty moest komen, en dat hier en daar enkele CPU's na een goeie 2 maand kapot gingen, maar dat kom je bij elk groot merk tegen.
Zaak is vooral hoe ze het vervolgens oplossen. Als je on-site garantie hebt (ik dacht normaliter standaar het 1e jaar) dan sturen ze iemand langs om mainboard+cpu te vervangen voor nieuwe. Dat is dan weer een stuk handiger dan bijv het hele ding moeten opsturen ter reparatie.
Victory through technology

Reageer