Wie kan deze code kraken

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 8

Wie kan deze code kraken

Ik heb op mijn mobiele telefoon een rare code ontvangen van een afzender genaamd !@ en de tekst gaat als volgt

@x2{ýnÄi5Hu @ÈrÙLÕAè2téé9A\fÒËçbYç²]É?ör§Ëtè als laatst volgt er een kleine 1 rechts boven net als die kleine 2 maar die kan ik niet vinden op het toetsenbord..

er staat dat ik dit bericht ontvangen heb op de datum 08-01-2093

snap er niks van kan iemand dat wel laat het dan even weten

R.T

Berichten: 817

Re: Wie kan deze code kraken

Is het misschien iemand die je een fotobestand wil doorsturen naar een gsm die dit niet kan ontvangen?

Ik neem verder aan dat het jaartal 2093 als grap bedoeld is, of is dit een raadseltje ofzo ?
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wie kan deze code kraken

Waarom zet je dit onderwerp hier? :D

Dat zou op een virus kunnen wijzen. Stuur in ieder geval niets terug. Ik zou ook eens kijken of andere berichten nog intact zijn, indien dat niet zo is, is er duidelijk iets mis met het geheugen.

anders is het een besmette GSM die door gekke kuren zoiets heeft gestuurd.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 8

Re: Wie kan deze code kraken

Nee ik heb deze telefoon net nieuw plus kaartje net nieuw het is geen raadsel ben gewoon benieuwd en eerlijk gezegt hebben niet veel mensen dit nr nog heb hem hier geplaats omdat ik zelf niet slim ben en denk dat er hier misschien wel mensen zijn die er wel iets van snappen

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wie kan deze code kraken

Verplaatst naar Praktische en overige technische wetenschappen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wie kan deze code kraken

ToonB schreef:Is het misschien iemand die je een fotobestand wil doorsturen naar een gsm die dit niet kan ontvangen?

Ik neem verder aan dat het jaartal 2093 als grap bedoeld is, of is dit een raadseltje ofzo ?
Het lijkt me nogal vreemd dat een afbeelding zo'n korte code zou genereren, zelfs met een kleurendiepten van 4bit (16 kleuren) is zoiets al honderden keren groter
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 8

Re: Wie kan deze code kraken

Juist maarja het zal wel niks bijzonders wezen vind het alleen raar van het jaartal want me instellingen staan goed en de andere berichten die ik ontvangen heb van mensen staan wel de goede datums van

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wie kan deze code kraken

De datum heeft niets met instellingen te maken, dat is gewoon een deel van de file-header
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 8

Re: Wie kan deze code kraken

Enig idee waardoor ik heb dan op die datum binnenkrijg??

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Wie kan deze code kraken

Enig idee waardoor ik heb dan op die datum binnenkrijg??
Ik zeg het net, de datum is een onderdeel van de SMS (bericht/afbeelding) Dus als één of andere GSM door fouten, een chaotische code naar een antenne doorstuurt, en deze reageert hierop, kan die SMS verstuurd worden, die datum is puur toeval, het had evengoed 150 jaar erna kunnen zijn. Het nummer is dacht ik trouwens ook deel van de SMS, vandaar het vreemde nummer, ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, maar als je hetzelfde bericht nog een paar keer krijgt is er wel iets aan de hand, want dan is zoiets georganiseerd, en dus niet chaotisch.

Ofwel is het de futuristische mens die contact met je zoekt. :D
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 8

Re: Wie kan deze code kraken

Ok bedankt weer wat geleerd :D (haha)

Berichten: 8

Re: Wie kan deze code kraken

Ik zou graag willen weten of die cijfers+letters iets kunnen betekenen als iemand dat zou kunnen zou ik het graag willen weten .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Wie kan deze code kraken

Volgens mij is de datum geen onderdeel van het sms bericht maar wordt hij er door de provider bij gezet.. Als iemand mij een bericht stuurt terwijl mijn telefoon uit staat, komt daar de datum en tijd bij te staan waarop ik mijn telefoon weer heb aan gezet.

Berichten: 8

Re: Wie kan deze code kraken

Ja maar ik leef toch niet in het jaar 2093 haha

Berichten: 2

Re: Wie kan deze code kraken

Richard t schreef:Ik heb op mijn mobiele telefoon een rare code ontvangen van een afzender genaamd !@ en de tekst gaat als volgt

@x2{ýnÄi5Hu @ÈrÙLÕAè2téé9A\fÒËçbYç²]É?ör§Ëtè als laatst volgt er een kleine 1 rechts boven net als die kleine 2 maar die kan ik niet vinden op het toetsenbord..

er staat dat ik dit bericht ontvangen heb op de datum 08-01-2093

snap er niks van kan iemand dat wel laat het dan even weten

R.T
ik heb 6 van deze berichten... ze komen van !@ uit het jaar 2093

3 ervan zijn op hetzelfde tijdstip..

onleesbaar. de ene is wel korter dan de ander

mijn tel nr bestaat uit 0 1 en 2.. computertaal?

inge

Reageer