Eindhoven gaat aan eigen wietplantage beginnen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2.504

Eindhoven gaat aan eigen wietplantage beginnen

Niet echt wetenschappelijk nieuws, dus zet ik het maar hier.

Ik zet ook de volledige tekst sinds Het Nieuwsblad de artikels op diens site soms verwijderd...

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.as...DMF21112008_099
Eindhoven gaat eigen wietplantage beginnen

BRUSSEL - De Nederlandse gemeente Eindhoven gaat zelf een hennepplantage oprichten. Die moet cannanbis kweken voor de lokale coffeeshops. Het gaat om een experiment dat de goedkeuring geniet van de burgemeesters van 33 Nederlandse gemeenten die vandaag bijeen waren op een zogenaamde 'wiettop' om het drugsbeleid te bespreken.

Eindhoven zal nu zijn plan aan het kabinet voorleggen. De wiettop, waar 33 gemeenten met zeker één coffeeshop vertegenwoordigd waren, was een initiatief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en de gemeente Maastricht. De deelnemers denken dat wietkwekerijen als die in Eindhoven leiden tot meer controle op de productie en handel in softdrugs.

De gemeenten denken ook aan de invoering van een pasjessysteem. Alleen inwoners kunnen dan naar coffeeshops in hun gemeente. Zo moet drugstoerisme worden tegengegaan. De dicht bij België gelegen Brabantse gemeenten Bergen op Zoom en Roosendaal besloten onlangs binnen afzienbare tijd alle coffeeshops te sluiten. De gemeenteraad van Maastricht, dat eveneens veel last heeft van Belgen die op zoek naar softdrugs zijn, heeft besloten de coffeeshops uit het centrum verbannen.

De gemeente Amsterdam maakte vrijdag in een nota bekend dat alle 43 coffeeshops die te dicht bij een middelbare school liggen, moeten sluiten. Dat lot treft onder meer de internationaal bekende The Bulldog aan het Leidseplein, dat te dicht bij het Barlaeus-gymnasium ligt. De gemeente gaat met tegenzin tot de maatregel over, maar volgens haar laat de regelgeving van het Rijk geen andere optie open.

Die bepaalt dat er geen ruimte is voor coffeeshops die in een straal van 200 meter en op een loopafstand van 250 meter van middelbare scholen liggen. De 43 zaken vormen nog geen vijfde van alle coffeeshops in de hoofdstad. Er zijn er in totaal 228, waarvan 140 in het centrum.

De belangenvereniging van coffeeshops heeft geen begrip voor de maatregel van Amsterdam. Woordvoerder Michael Veling van de Bond van Cannabis spreekt van een 'oplossing voor een probleem dat niet bestaat'. Volgens Veling laten de eigenaren leerplichtige leerlingen in hun zaak niet toe, omdat zij weten dat dan sluiting volgt.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Eindhoven gaat aan eigen wietplantage beginnen

slecht idee, :D

lekker inbraak/overval gevoelig!

wat zijn ze van plan? 24uur bewaking van het pand? stil alarm misschien?

Berichten: 202

Re: Eindhoven gaat aan eigen wietplantage beginnen

Waarom de overheid/gemeente wel en de consument niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Eindhoven gaat aan eigen wietplantage beginnen

Waarom mag de overheid mensen wel straffen en de mensen elkaar onderling niet?

Waarom mag de overheid belasting innen en gewone burgers niet?

Behoeft geen verdere uitleg lijkt me?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Eindhoven gaat aan eigen wietplantage beginnen

Ik vind het een goed idee, op dit moment slaat ons beleid nergens op..

Wiet mag wel verkocht worden (niet officieël maarja), maar wietplantages worden constant opgerold. De laatste tijd worden plantages steeds harder aangepakt, wat er voor zorg dat het steeds meer werk wordt voor de 'zwaardere' jongens. Het beleid wat we nu hebben veroorzaak in directe zin criminaliteit. De helft van de moorden in noord-holland zijn 'wiet-gerelateerd' en dat neemt nog steeds toe. Dus als de overheid nu de hele wietproductie overneemt, tegen dezelfde prijs, anders hou je nog steeds illegale plantages, dan verdienen ze er ten eerste geld mee, want er wordt (gecontroleerd) belasting over betaald. En ten tweede haal je het hele wiet-circui uit de 'onderwerel'wat ook geen kwaad kan.

En je hebt natuurlijk mensen die vinden dat het helemaal verboden meot worden. Daar ben ik het niet mee eens, en ik denk zelfs dat het probleem daar alleen maar erger van wordt. De meeste mensen gaan heus niet ineens stoppen omdat het moet van de regering.

Reageer