Nationale wetenschapsquiz 2008

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Nationale wetenschapsquiz 2008

Voor de vierde keer organiseert het Wetenschapsforum een interne competitie van de Nationale Wetenschapsquiz 2008 en ook dit jaar zijn er weer leuke prijzen te winnen.

Ga naar:

http://www.wetenschapsforum.nl/quiz

en beantwoord de meerkeuzevragen.

Veel plezier!
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 145

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Ben benieuwd, ga de vragen nu beantwoorden.

Berichten: 12.262

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Moeten we niet eerst traditioneel met zn allen de goede antwoorden zoeken? Dan valt er nog steeds te scoren op de twijfelgeval-vragen, zijn er meestal meer dan genoeg :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Ligt het nou aan mij of zijn de vragen dit jaar makkelijker..? :D
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 175

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Ingevuld!
TU/e Werktuigbouwkunde

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Er is iets mis met het script dat de antwoorden verzameld. Daardoor zijn de al ingevulde inzendingen niet opgeslagen. Ik ben op dit moment bezig om het probleem te verhelpen. Vul dus nog even niet het formulier in!

Probleem is inmiddels verholpen. Wil iedereen die voor 1 december 20:30 zijn antwoorden opnieuw invullen?. Sorry voor het ongemak
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Bart schreef:Er is iets mis met het script dat de antwoorden verzameld. Daardoor zijn de al ingevulde inzendingen niet opgeslagen. Ik ben op dit moment bezig om het probleem te verhelpen. Vul dus nog even niet het formulier in!

Probleem is inmiddels verholpen. Wil iedereen die voor 1 december 20:30 zijn antwoorden opnieuw invullen?. Sorry voor het ongemak
Ik krijg het bericht: 'tijdelijk niet bereikbaar'.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Probeer de link nog eens:

http://www.wetenschapsforum.nl/quiz/
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Bart schreef:Probeer de link nog eens:

http://www.wetenschapsforum.nl/quiz/
Doet het!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 12.262

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Ligt het nou aan mij of zijn de vragen dit jaar makkelijker..? :D
Vind je?

Wellicht zijn er veel met wat googlewerk op de lossen, heb het nog niet geprobeerd. Als ik het uit mn hoofd moet doen zijn ze wat mij betreft toch wel lastig genoeg - ben benieuwd of iemand ze alle 20 goed gaat doen!
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Benm schreef:Vind je?

Wellicht zijn er veel met wat googlewerk op de lossen, heb het nog niet geprobeerd. Als ik het uit mn hoofd moet doen zijn ze wat mij betreft toch wel lastig genoeg - ben benieuwd of iemand ze alle 20 goed gaat doen!
In tegestelling tot de kennismaand kennisquiz zijn deze vragen zelfs met "Googlewerk" best lastig op te lossen vind ik.
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

In tegestelling tot de kennismaand kennisquiz zijn deze vragen zelfs met "Googlewerk" best lastig op te lossen vind ik.


Dan maken we voor jouw de kennisquiz volgend jaar extra moeilijk. Geen probleem hoor :D
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Ik heb ze inmiddels ook ingevuld.

Overigens zag ik dat NWO de website op 1 december nog heeft aangepast. De reden is me vandaag pas opgevallen: ze hebben vraag 20 gewijzigd. Best lullig.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Hoe komt het dat een elektronische weegschaal minder gewicht aangeeft op een zachte ondergrond dan op een harde ondergrond?

* A: Vrijwel alle elektronische weegschalen hebben te lage pootjes.
:D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Inderdaad een grappige mogelijkheid. Minder grappig is dat de betreffend vraag fout is. Een elektronische weegschaal geeft juist een hoger gewicht aan op een zachte ondergrond.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer