[fysica] warmtegeleidingscoëfficiënt stromende lucht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 16

[fysica] warmtegeleidingsco

Hallo,

Voor mijn stage heb ik de warmtegeleidingscoëfficiënt van stromende lucht nodig. Nu heb ik hier al enige tijd naar gezocht alleen kan ik hier helemaal niets over terug vinden literatuur of websites. Misschien dat het te maken heeft dat luchtstroming zeer onvoorspelbaar is? Nu heb ik mijn laatste hoop gevestigd op dit forum om toch iets te weten te komen over de warmtegeleidingscoëfficiënt van stromende lucht. Ik zou het zeer waarderen als iemand reageert.

m.v.g,

Jop

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fysica] warmtegeleidingsco

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.246

Re: [fysica] warmtegeleidingsco

Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 16

Re: [fysica] warmtegeleidingsco



Wikipedia heb ik ook al doorzocht maar hier kan ook niets teruggevonden worden over de warmtegeleidingscoëfficiënt van stromende lucht

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [fysica] warmtegeleidingsco

Voor stromende lucht is ook geen geleidingscoëfficiënt te verzinnen lijkt me, althans, dat lijkt me niet logisch. Warmtegeleiding is typisch een verschijnsel gedefinieerd als de stroming van warmte onder invloed van een temperatuurverschil. Stroming is een heel ander verschijnsel.

Voor de warmteOVERDRACHT van een vast oppervlak (bijv buitenmuur) naar een fluïdum (bijv de buitenlucht) bestaan wel de nodige coëfficiënten. Daarbovenop bestaan dan in de praktijk vuistregelpercentages voor de zg. windtoeslag. De berekeningen daarvoor zijn bij mijn weten nogal behoorlijk ingewikkeld.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 16

Re: [fysica] warmtegeleidingsco

Oké dat vermoedde ik ook al na behoorlijk was zoekwerk op internet. Nou iig bedankt voor de bevestiging. Ik heb ook wel al een formule gevonden voor de af/toename van de warmtegeleidingscoefficient t.g.v. stromende lucht langs een bepaalde oppervlakte.

Reageer