[natuurkunde]lasermicrofoon

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[natuurkunde]lasermicrofoon

Hoi,

Wij (Steven & Robbert) maken voor ons profielwerkstuk een lasermicrofoon, maar we lopen tegen wat problemen aan. We hebben een laser, die mikken we op een raam, en de reflectie vangen we op met een ldr. De ldr hebben we op de microfooningang aangesloten, door 1 kant van de ldr op het gele en witte draadje te doen, en de andere kant op het bruine draadje. Overigens is er dan nog een los groen draadje over, maar die is niet op de andere kant van de draad (waar ie dus de pc in gaat) ergens op aangesloten.

Als we het geluid opnemen, kunnen we heel duidelijk horen als je tegen het raam aan klopt, en bij vlakbij praten hoor je wel iets, maar je kan (meestal) geen stemmen herkennen.

Iemand een idee hoe we dit kunnen verbeteren ??

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [natuurkunde]lasermicrofoon

Ik zou het eens proberen met dunner glas, of met strakgespannen vershoudfolie?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [natuurkunde]lasermicrofoon

Tja en anders moet je je op het moeilijke ijs van filters gaan begeven.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 582

Re: [natuurkunde]lasermicrofoon

Een tip...
Tja en anders moet je je op het moeilijke ijs van filters gaan begeven.
Daar zou ik niet mee beginnen, zeker niet voor dit probleem (voor een profielwerkstuk). Je zult immens veel tijd steken in het begrijpen van filters, en dan moet je het nog eens toepassen op een praktisch probleem...

Ik zou inderdaad ook eens wat meer flexibiliteit aan het glas (of algemener: membraan) toevoegen.

Reageer