Ontwikkeling van low cost zonnepanelen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 15

Ontwikkeling van low cost zonnepanelen

Beste,

Ik moet een verhandeling schrijven over de ontwikkeling van de low cost zonnepanelen. Graag had ik wat meer info gekregen van meer ervaren mensen in welke richting ik dit het best kan zoeken.

Een kleine duw in de rug of een goede tip zijn meer dan welkom.

Voor alle duidelijkheid, dit is enkel bedoeld bij fotovoltaïsche cellen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Z

Berichten: 817

Re: Ontwikkeling van low cost zonnepanelen

Het toeval wil dat we in onze lessen 'communicatieve vaardigheden' net bezig zijn met presentaties.

Een groep van medeleerlingen gaf net vandaag nog een uiteenzetting over 'zonnecellen van plastics'.

Dit was volgens hun de nieuwe technologie in wording, en zou binnen een jaar of 3-5 een veelgebruikte toepassing moeten worden.

Een soort half-doorzichtige folie die je over bv een raam of muur kon kleven (die ook zeer flexibel was), en een rendement van rond de 30% bood.

Ik weet er echter niet zo veel van, maar het levert je misschien al een extra zoekdomein op.

Probeer eens op zoektermen als:

Plastic zonnecel(of solar collector)

nieuwe technologie zonnecellen
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Berichten: 15

Re: Ontwikkeling van low cost zonnepanelen

Bedankt voor de hulp, maar deze nieuwe ontwikkeling had ik ook al besproken. Op zich is dit een goed initiatief, maar in mijn ogen is daar nog wel jaren onderzoek voor nodig om dit prijslijk te maken en rendabeler.

Als er nog mensen zijn met iedeetjes?

Gebruikersavatar
Berichten: 118

Re: Ontwikkeling van low cost zonnepanelen

Als ik de bedenker van een groot zonne-energieproject in Duitsland mag geloven, worden zonnepanelen sowieso steeds goedkoper. Dat komt volgens hem omdat het nu nog vooral technologiekosten zijn, die steeds lager zullen worden als ze eenmaal gemeen goed zijn en de massaproductie echt goed op gang is gekomen.

In die zin worden ze dus allemaal 'low-cost'. ( Of bedoel je dat niet? )

Berichten: 15

Re: Ontwikkeling van low cost zonnepanelen

Ik bedoel voornamelijk de verschillende ontwikkelingen en mogelijkheden van de zonnecellen op dit moment. Het begrip toekomst en duur is zeer relatief aangezien dit verschillende interpretatie is van persoon tot persoon.

Reageer