Alt codes voor noten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 377

Alt codes voor noten

weet iemand wat de alt codes zijn voor noten gebruik, dus cijfers in het klein zoals het kwadraatsteken, maar dan van 1t/m9

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alt codes voor noten

In (Open)Office, op dit forum, in LaTeX, ... ? Dat maakt nogal eens verschil.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Alt codes voor noten

Ik denk dat bobbyjong, de ASCII-code van de karakters bedoelt. Je weet wel als je in MSFT Office Word op alt drukt, en vervolgens een nummer intoetst, komt het bijbehorende ASCII-karakter in de tekst. In dat geval moet ik je echter teleurstellen, want zelfs een algemeen lettertype als Arial, gaat maar tot 3. Je kan wel in Word superscript en subscript gebruiken, ga naar beeld. Werkbalken, aanpassen... Selecteer het tabblad opdrachten, en onder opmaak vind je de sub- en superscript-knoppen. Deze kun je vervolgens naar de werkbalk slepen. Ook de sneltoets Ctrl + is handig voor superscript en Ctrl = voor subscript.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alt codes voor noten

Ah, op die manier :D

Mja, op Belgische toetsenborden staan de tweede en derde macht gewoon op het toetsenbord, naast de cijfertoetsen (Nederlandse weet ik niet). Het is ook logisch dat het alleen die twee zijn, om vierkante en kubieke meters uit te drukken bijvoorbeeld. Maar als je effectief noten in een tekst wil zetten of uitgebreidere wiskundige formules wil gebruiken, ben je toch met wat complexere opmaak bezig (voetnoten of bibliografieën) en dan kun je beter superscript e.a. gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Alt codes voor noten

Ik ben het niet zeker, maar alt en code liet mij de link met ASCII leggen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alt codes voor noten

Oh, maar ik ben er vrij zeker van dat je gelijk hebt hoor :D

Ik zei alleen maar even waar ik het vandaan haalde dat het wat anders zou zijn ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Alt codes voor noten

Als het voor voetnoten in MS Word is: Invoegen --> Verwijzing --> Voetnoot. Nummert automatisch en dat is verrekte handig als je met meerdere mensen aan een rapport werkt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: Alt codes voor noten

Als het voor voetnoten in MS Word is: Invoegen --> Verwijzing --> Voetnoot.


Yes, daar was ik naar op zoek! Bedankt voor je heldere uitleg.

Reageer