De beste krant

Moderator: Rhiannon

Reageer

De beste krant

Beste mensen,

Wat vinden jullie persoonlijk de beste krant?

Ik vind het NRC Handelsblad erg goed. Er staan mooie opinie-stukken in, de artikelen zijn vaak diepgaand en er staat een hele boel achtergrondinformatie in. Daarbij vind ik het taalgebruik in deze krant van een goed niveau, in vergelijk met andere landelijke dagbladen. De krant is mooi overzichtelijk en de advertentie staan (meestal) mooi gestructureerd op de pagina's

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: De beste krant

Twijfel tussen NRC en Volkskrant. Ik vind ze allebei op hun eigen manier erg goed. Maar voor de wetenschapsbijlage moet ik de NRC toch op 1 zetten, want die artikelen zijn voldoende diepgaand en zeer informatief.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: De beste krant

Ik heb voor Trouw gekozen, maar ik moet bekennen dat ik NRC en Volkskrant niet echt ken.

Berichten: 96

Re: De beste krant

ik ken de Volkskrant, Telegraaf, NRC, en Dagblad van het Noorden goed en het NRC steekt er met kop en schouders bovenuit in mijn mening!

mvgr, Sander

Berichten: 656

Re: De beste krant

Ik ben niet echt into kranten.

Buiten de spits en metro houdt 't voor mij toch wel op. En die twee zijn het woord krant niet waard.

De volkskrant vind ik erg fijn. Mooie zaterdag editie hebben ze trouwens.

NRC hoor ik veel positieve verhalen.

Telegraaf is een soort "weekend" in kranten formaat. Eigelijk ook geen echte krant dus.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: De beste krant

Het AD is wat mij betrefd de beste. Niet duidelijk een mening, echter de FEITEN komen heel goed uit de verf.

Zelf kan ik wel een mening vormen. Daarvoor heb ik wel de feiten nodig. De metro en de spits! zijn ook wel leuk (niet echt heel hoog niveau, maar toch)
"Meep meep meep." Beaker

Re: De beste krant

Het AD is wat mij betrefd de beste. Niet duidelijk een mening, echter de FEITEN komen heel goed uit de verf.

Zelf kan ik wel een mening vormen
Ik kan ook zelf een mening vormen, maar daarbij is het toch nooit verkeerd om de meningen van anderen te lezen? Het kan allicht een verbreding van je beeld over een bepaald onderwerp geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: De beste krant

NRC

Ik lees eigenlijk alleen het NRC, en dan vooral de wetenschap & onderwijs in de zaterdag bijlage.. Ben er zeer over te spreken, vooral stukjes over astrofysica, kwantummechanica of nieuwe technologische snufjes zijn erg interessant..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Berichten: 2

Re: De beste krant

Ik vind het NRC en de Volkskrant wel ongeveer even goed. Als je kijkt naar achtergrondinformatie liggen ze beide ook ongeveer op eenzelfde lijn. Maarja uit de Poll blijkt dat de voorkeur toch het uitgaat naar het NRC :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: De beste krant

En waar zijn de Belgische kranten? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: De beste krant

goeie vraag, ik persoonlijk vind de standaard nog altijd de beste krant.

Berichten: 125

Re: De beste krant

Normaal gesproken lees ik geen kranten, maar soms koop ik een Volkskrantje als er een grote gebeurtenis plaats gevonden heeft.

Volgens mij is de beste manier om objectieve informatie in grote hoeveelheden tot je te nemen; het internet. Dagelijks ga ik tientallen website's, forums en news.google.com af om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en meningen. Als ik geen internet had, dan zou ik waarschijnlijk alle kranten kopen. Zodat ik meerdere meningen en achtergronden tot mijn beschikking heb. Het nieuws op de TV neem ik altijd met een korrel zout en ik denk eerst 3 keer na voordat ik me a.d.v deze informatie een mening vorm. Dat klinkt misschien extreem, maar veel informatie is niet objectief en is gevormt met behulp van meningen en niet met feiten.

Re: De beste krant

de Fabeltjeskrant was de allerbeste ...

Ik mis meneer de Uil, Bor de Wolf, Zoef de Haas, Juffrouw Ooievaar, Lowietje de Vos (Hatsikideee) en alle anderen uit het het Grote Dierenbos.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: De beste krant

En waar zijn de Belgische kranten? :shock:
Ik lees zelf bij voorkeur De Morgen.

Ben niet zo'n fan van de katholieke wortels van De Standaard ;)

Reageer