Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 462

Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Ik wil graag ook zeggen dat mijn post bij: superkrachten verwijderd is. En het was zeker niet off-topic, volgens de moderator zat er te weinig kennis bij ofzo, dat er dingen ontbreken en hij zei dat hetgene wat ik schreef niet zomaar kan en dat ik alles simpel bekijk. Ik bekijk dingen inderdaad simpel maar ik heb niet gezegd dat het simpel is om te doen! Ik weet ook wat ik schreef erg moeilijk gaat maar het is maar een theorie. Ik zeg gewoon wat ik zou doen in zo'n situatie en dan word het gedelete, en ik neem aan dat mijn volgende post in dat topic ook gewoon verwijderd zal worden hoe dan ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Je volgende post in welk topic dan ook zal niet per definitie verwijderd worden. Volgens mij hebben we je altijd redelijk behandeld en alles gaat in goed overleg.

Wat je wel even moet meenemen in je overweging is dat kroegpraat nog geen wetenschap is. Ik neem aan dat je het hebt over deze post:
Hey ik wilde nu gaan uitleggen hoe ik eigenlijk aan die organen kan komen. Nou, vandaag de dag kunnen ze sommige organen kweken in laboratoriums, daarvoor gebruiken ze een soort model (zie het als een plastic voorbeeld model maar dit is dan organisch), en dan wil ik dus een model gebruiken voor de organen, en dan je eigen cellen toevoegen zodat het begint te werken (dat doen ze ook bij de organen die ze gewoonlijk kweken), dat veroorzaakt ook geen afstoting, en dan het DNA toevoegen voor de benodigde stoffen. Waarschijnlijk is er dan nog de vraag: Hoe wil je nou een niet bestaand orgaan kweken? Nou zoals ik al zei ze gebruiken een soort model dus je kan heel veel verschillende organen maken, plus, de vuur orgaan is eigenlijk ook op de bombardeerkever gebaseerd, dus het bestaat gedeeltelijk. Dit geldt ook voor de ijs orgaan, en dan moet er nog een paar aanpassingen komen. Als al die organen niet zal lukken, dan mischien een mini orgaan wel dan. Hier mijn uitleg: Je moet al het DNA hebben om dus de ''chemische fabriek'' van de bombardeerkever zeg maar op de bovenkant van je handen laten groeien, en dan de benodigde stoffen toevoegen voor de stoffen die je nodig hebt voor een bepaalde kracht. Dit lijkt me wel een stuk simpeler, wie weet.
Je spreekt over een model voor organen, maar dat is alleen om de ruimtelijke structuur te verzorgen. Het gaat er nog steeds om welk type cel je er overheen laat groeien en evt. hoe je die cel laat differentieren. Welke vorm orgaan stel je voor? En eigenlijk is het kweken van organen nog helemaal niet zo succesvol. Dat we kwaakbeen over een mal kunnen laten groeien wil niet zeggen dat je een hart kan namaken op dezelfde manier.

Welk DNA stel je voor dat we gebruiken: welk DNA van de bombardeerkever wil je in welke menselijke cel zetten? En hoe dan? We hebben er jaren over gedaan om gist zo ver te krijgen dat het humaan insuline maakt voor diabetici en jij hebt het over 'ach, dat gebruiken we toch gewoon?'. Ik denk niet dat je enig idee hebt hoe complex het is om dat over te zetten: andere promotoren, transcriptiefactoren, polymerasen, etc.

Je spreekt over je theorie maar in zo'n complex systeem, met zo veel haken en ogen is je theorie geen theorie maar een fantasie zonder onderbouwing. Leuk om met elkaar over te praten, maar eigenlijk vragen we van je dat je wat langer nadenkt en je posts wat verder uitbreidt. Daar hebben we het als team van mods eerder over gehad met je.

Nu ik het terug lees kan ik me voorstellen dat dit wat harder overkomt dan ik het bedoel. Houd daar aub rekening mee als je het leest.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Je hebt idd gelijk en dat is mijn post ja, maar wat jij zegt: kan dat dan niet gewoon als vraag in het topic neergezet worden? ik heb een idee! ik ga mijn post hier en daar aanpassen dan stuur ik het naar jou en dan kan jij kijken of het goed is, zullen we dat doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Prima, ik wil je daar best een beetje in 'coachen'.

Laten we dit verder via PB doorspreken..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Ik vraag me af? Is het soms verboden om foute/domme/slechte antwoorden te geven. Ik ben daar niet mee akkoord, zelfs domme/vereenvoudigde/... antwoorden kunnen bijdragen tot een discussie, het geeft andere gebruikers de kans tegenargumenten te bedenken, bovendien kan het antwoord dan wel verkeerd zijn, maar kan het tot nieuwe inzichten leiden. Als je de foute berichten eruit filtert blijft enkel vraag, antwoord over, iets wat educatief volgens mij niet al te best is, zo leer je toch ook waar de valkuilen liggen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Mee eens.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Voor alle duidelijkheid, ik ga me hier niet uitspreken over dit geval, ik heb de hele topic nog niet gelezen, dit is geen aanklacht naar de mods of dergelijke, maar ik stel me alleen de vraag of het verwijderen van ethisch correcte teksten (volgens de regels van het WSF dus) eigenlijk meestal onnodig is. Op huiswerktopic lees ik toch vaak ook dingen als: "ik zou dit proberen, maar verder weet ik het niet". En als het dan toch niet de gehoopte oplossing geeft, dan is dat naar mijn aanvoelen een signaal van hoe het niet moet. Het is hier niet de bedoeling van mij om kritiek om Mrtn te geven. Gewoon een louter hypothetische vraag.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Even een korte mededeling namens het team van beheer:

Het is niet onze bedoeling om het hier bij te laten. We zijn als mods aan het overleggen over 'hoe verder', zowel inhoudelijk over dit voorval als over het beleid in het algemeen. Inhoudelijke reactie volgt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

En bij deze:

Het gaat er niet zozeer om dat het bericht 'fout', 'dom' of 'slecht' is. Het zit meer in de ontwetenschappelijkheid van het bericht. Zelfs dingen die regelrecht tegen de gevestigde wetenschappelijke kennis ingaan zijn toegestaan, mits de wetenschappelijke methode voor onderbouwing gebruikt wordt. We zijn nu eenmaal een wetenschapsforum hier, dus dan mag de bezoeker ook van ons verwachten dat ze hier wetenschap vinden. De moderators hebben (o.a.) de taak om dat te waarborgen, wat in sommige gevallen leidt tot verwijdering van berichten. In andere gevallen wordt ervoor gekozen om middels inhoudelijke, wel wetenschappelijk onderbouwde berichten te reageren en te laten zien waar het bij het andere bericht verkeerd zit, maar dit is om diverse redenen niet met elk bericht mogelijk.

Verder is de vergelijking met het huiswerkforum niet door te trekken naar de vakfora. Het huiswerkforum heeft duidelijk een lager niveau (middelbare school) en daar moét je nu eenmaal zaken versimpelen. Dat staat los van de vakfora waar de primaire doelgroep studenten en zogenaamde vakidioten zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Oke, dat begrijp ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

Inderdaad, ik ben ermee akkoord. Het is niet dat ik de orde wil verstoren, maar ik wilde even het standpunt van mij duidelijk maken. Bedankt voor de reactie. Nu is het duidelijker. Ik vond alleen dat de regels van WSF, in dat geval misschien iets te onduidelijk waren.

COMRADE VLAD. LENIN.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Verwijderde post in topic 'superkrachten'

De laatste posts gingen niet meer over het topic 'superkrachten', daarom afgesplitst: klik.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer