Piano man

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Piano man

Ik neem aan dat iedereen heeft gehoord wie ik bedoel met de 'piano man'

Wie kan mij uitleggen hoe iemand zo getraumatiseerd is geraakt dat hij niet kan of wil praten?

Andere theorieën over deze mysterieuze man zijn natuurlijk ook altijd welkom.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Piano man

Nee, ik heb geen idee wie de piano man is.

Maar ik kan me voorstellen dat een mens niet meer wil praten op het moment dat hij of zij niet meer wordt gehoord. Of dat, elke keer wanneer hij of zij iets wil zeggen, de mond wordt gesnoerd. Dat is vervelend. En op een gegeven moment stop je met praten.


Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Piano man

Gister op de nps, rond half 8. Ik weet niet hoe het programma heet, maar hadassah de boer en matthijs van nieuwkerk presenteren het, te gast waren Joost Zwagerman en Kees van Kooten. Kees van Kooten had de volgende theorie:

Aangezien de man stukken speelde die niemand ooit had gehoord, zijn ze misschien wel door hem geschreven. Dit garandeert heel erg veel publiciteit, dat is wel te merken.

Het is dus een stunt van Sony, die man heeft over een jaar 70 miljoen platen verkocht.

Ik moest er erg om lachen :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 300

Re: Piano man

Ik zet mijn geld op een "idiot savant".
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

Berichten: 510

Re: Piano man

Volgens onze krant BN DeStem schijnt het misschien een Nederlander te zijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Piano man

Ik zet mijn geld op een "idiot savant".


idem

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Piano man

Hmmm, doet mij denken aan de film "The Shine", gaat ook over iets dergelijks. Zie imdb: http://www.imdb.com/title/tt0117631/ Aanrader trouwens.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Piano man

Ik vond de stunt van de platenmaatschappij toch niet heel erg ondoordacht... 8) Het zou wel weer wachten zijn op de ethiek om de hedendaagse maatschappij in te halen, mocht dat daadwerkelijk het geval zijn.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Piano man

Hmmm, doet mij denken aan de film "The Shine", gaat ook over iets dergelijks. Zie imdb: http://www.imdb.com/title/tt0117631/ Aanrader trouwens.
doet mij denken aan de film "Fire in the Sky". zie imdb: http://www.imdb.com/title/tt0106912/

Re: Piano man

Mijn gok is dat de piano man over een tijdje zal gaan praten, en dat een van zijn eerste zinnen is dat hij de boel belazerd heeft. Er zijn wel meer van dit soort gevallen bekend, soms spreken die maanden achter elkaar niet; zou voortkomen uit de behoefte een nieuw leven te beginnen. In dit geval misschien ook wel om "fifteen minutes of fame" te genereren (Warhol) -- daar is-ie inmiddels ruim overheen.

In any case, wel piano spelen maar niet praten -- da's in tegenspraak met alles wat we over dit soort verschijnselen weten.

Re: Piano man

hey allemaal,

ik had even een vraagje

wie is de piano man nu eigenlijk??

Berichten: 96

Re: Piano man

Ik heb hier al ergens een link geplaatst, dacht ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Piano man

Mijn gok is dat de piano man over een tijdje zal gaan praten, en dat een van zijn eerste zinnen is dat hij de boel belazerd heeft. Er zijn wel meer van dit soort gevallen bekend, soms spreken die maanden achter elkaar niet; zou voortkomen uit de behoefte een nieuw leven te beginnen. In dit geval misschien ook wel om "fifteen minutes of fame" te genereren (Warhol) -- daar is-ie inmiddels ruim overheen.


en daar zouden de onderzoekers zelf nog niet achtergekomen zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Piano man

Er schijnt nu iemand geclaimd te hebben dat het een Tjech is. Dat zouden ze kunnen bewijzen aan een moedervlek.

Stond in de krant een tijdje geleden.

Reageer