Bump

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 377

Bump

ik snap eigenlijk niet waarom ik een waarschuwing krijg voor een ''bump'' in dit , en ik zou graag willen weten welke criteria mods gebruiken voor een ''bump'' waarschuwing. Ik denk dat er nogal wat inbreng is van mods die zelf overal de richting sturen helaas. Ik vond het penis vergroot topic nogal frapant,met name de hoeveelheid bekeken pagina's, dat ik daar grappend bericht van maakte in dat zelfde topic, met een waarschuwing als gevolg. Afijn, misschien is het niet zo grappig, maar is het realiteit en komen hier vooral bezoekers heen die dergelijke onderwerpen graag bespreken. Overigens, ''abject'' zal ik het niet noemen, want dat is niet netjes.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Bump

Zoals ook in onze regels staat is bumpen:
Bumpen - een eerdere post opnieuw onder de aandacht brengen zonder verdere toevoeging
Aangezien jij in je topic op jezelf reageert, zorg je ervoor dat jouw topic niet afzakt in het topicoverzicht, maar dat het bovenaan blijft. Dat heet bumpen en dat is niet toegestaan. Met andere woorden, als je een topic post moet je afwachten op een reactie en niet op jezelf reageren.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bump

Wat bedoel je met 'mods die overal zelf de richting sturen' aangezien ik geen enkele poging heb gedaan of van plan ben om te nemen om je topic over verslaving in een richting te sturen. Slechts door je nogmaals te attenderen op de regels hopen we dat je in het vervolg dergelijke bump acties achterwege laat. Tevens is het mogelijk (zolang er nog niet is gereageerd) om je bericht te editten, deze functie is (soms best wel spijtig) bij veel gebruikers niet voldoende bekend.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: Bump

Ik snap niet goed waarom er voor zulke onbenulligheden bestraft wordt, en niet een verzoekje kan worden gestuurd omdat ik mij kennelijk te banaal uitdruk of niet weet hoe te werken in het cafe. Normaliter ben ik gewoonlijk inhoudelijk en vriendelijk op serieuze topics, en een redelijk actief gebruiker. Ik vind het nogal lullig als je er uren, wekelijks, soms dagelijks achter zit, op die manier wordt geconfronteerd met een onbenullig voorval. Waarvan ik net als bij geneeskunde mijn waarschuwing irrelevant vond verhoudend met de kwestie. Ik begrijp dat het cafe ook een forum onderdeel is, en dat ik een bump plaatste (zonder intenties dan alleen de drempelwaarde te verlagen) maar om hier nou meteen voor te waarschuwen in het cafe.. afijn, het is een regel, ik zal me er dus voortaan op letten.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Bump

Tevens is het mogelijk (zolang er nog niet is gereageerd) om je bericht te editten, deze functie is (soms best wel spijtig) bij veel gebruikers niet voldoende bekend.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de tijd om berichten te editten standaard een kwartier bedraagt, onafhankelijk van reacties. In phpBB was het wel ingesteld zoals je uitlegt.
Ik snap niet goed waarom er voor zulke onbenulligheden bestraft wordt, en niet een verzoekje kan worden gestuurd omdat ik mij kennelijk te banaal uitdruk of niet weet hoe te werken in het cafe.
Sorry als ik wat kriegelig overkom, maar ik vraag me af waarom iedereen dit maar blijft vragen, terwijl we de vraag al tig keer beantwoord hebben, en verder in elk waarschuwingsbericht én via het vraagtekentje naast het waarschuwingsbalkje linken naar het
Normaliter ben ik gewoonlijk inhoudelijk en vriendelijk op serieuze topics, en een redelijk actief gebruiker. Ik vind het nogal lullig als je er uren, wekelijks, soms dagelijks achter zit, op die manier wordt geconfronteerd met een onbenullig voorval.
Zie daarvoor dus hierboven het kopje "Blijft mijn eenmaal verhoogde waarschuwingsniveau voor eeuwig staan?"

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Bump

Ik snap niet goed waarom er voor zulke onbenulligheden bestraft wordt, en niet een verzoekje kan worden gestuurd (..)
We hebben als team van beheer gekozen om dit soort berichten met zulks een verzoek te automatiseren en loggen. Dat is hoe men het waarschuwingssysteem dient te gebruiken als beheerder en hoe men het als gebruiker eigenlijk moet zien. Het is immers geen openbaar inzichtelijk systeem en als je geen gekke dingen doet zitten er geen consequenties aan verbonden.

De reden is dat er in het verleden, met groeiende aantallen bezoekers, steeds meer tijd ging zitten in het opstellen van PB's naar gebruikers (en de reacties op hun reacties) om dit soort zaken aan te kaarten. De berichten die werden verstuurd werden ook niet in een lijstje opgenomen bijvoorbeeld dus was het niet goed inzichtelijk welke gebruiker hoe vaak en waarvoor een PB had ontvangen met zulks een verzoek.

Om e.e.a. te stroomlijnen is er gekozen voor dit systeem. Nogmaals: het is geen openbaar systeem en waarschuwingen zijn inhoudelijk zowieso nooit openbaar (tenzij de gebruiker ervoor kiest het openbaar te maken, maar dat zal het beheer niet snel doen).
Ik vond het penis vergroot topic nogal frapant,met name de hoeveelheid bekeken pagina's, dat ik daar grappend bericht van maakte in dat zelfde topic, met een waarschuwing als gevolg.
Om te voorkomen dat we een inhouds-arm forum worden met flame-war na flame-war, uitgelokt door een stel trollende gebruikers, willen we WSF 'schoon' houden van dat soort opmerkingen. We hebben ervoor gekozen om daar bijzonder streng in te zijn.

De waarschuwing die je toen kreeg was mild en had net als deze geen consequenties. We sturen iemand dan ook niet zomaar weg van WSF.

Die waarschuwing ging vooral over het beeld dat je posts van die dag schepte: een vreemde opmerking over foto's van .. bij iemand door de bus doen en een aantal volstrekt irrelevante opmerkingen in ander topics. Maargoed, dat hebben we netjes uitgesproken in een PB-wisseling en het leek me daarmee 'af'.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: Bump

Oke heel begrijpelijk, maar ik zou alleen een mod willen adviseren om een afwijkend onderwerp sneller onder cafe te plaatsen, zoals ypsilon dat wel eens doet. Want je ontneemt daarmee de kans dat er misplaatste discussies komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Bump

Bedankt voor je reactie.

Je opmerking zal ik plaatsen in het overleg van het beheer. Wat bedoel je precies met "afwijkend onderwerp"? Dat het onderwerp afwijkt van waar het over begon ofwel off-topic?

Als je dat inderdaad bedoelde: aan de ene kant misschien een goede suggestie en aan de andere kant bestaat er altijd de mogelijkheid een nieuw topic te openen (evt. met quote van de post die de zijstraat opende). Op die laatste manier houd je topics over het algemeen overzichtelijker en gemakkelijker te doorzoeken als iemand informatie zoekt. Omdat WSF zich dit behoud van opgeschreven kennis en inzichten tot een van haar kerndoelen heeft benoemd, denk ik dat voor laatstgenoemde een voorkeur blijft. Desalniettemin zak ik het onder de aandacht brengen :D
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: Bump

Op die laatste manier houd je topics over het algemeen overzichtelijker en gemakkelijker te doorzoeken


Dit is inderdaad een goeie, die zal ik voortaan vaker toepassen. Wat ik bedoelde met ''sneller ingrijpen'' is dit: als een onderwerp onder een vakgebied valt, maar eventueel geschikter is voor het cafe. Omdat je er dan ook wat luchtiger over kunt praten.

Reageer