(Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

(Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Ligt het aan mij of moeten we iets gaan doen aan onze allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten die hun alleen maar willen helpen (zulke leraren op allochtone scholen zijn er al weinig) ? Jullie mogen me een racsist vinden, maar ik vind dit gewoon veel te ver gaan en ik vind dan ook dat zulke mensen uit onze samenleving moeten. Ik zeg dus niet ALLE BUITENLANDERS MAAR DIE MENSEN DIE TOT DEZE DINGEN IN STAAT ZIJN. Er moet echt een oplossing komen, want deze mensen weten nog steeds niet dat ze als ze hier geaccepteerd willen worden dat ze daar ook iets voor moeten doen. Ze kunnen er niks aan doen dat ze als buitenlander zijn geboren maar als je hier onder de mensen wilt leven moet je er dus ook gewoon deel van uitmaken. In mijn optiek is het niet toevallig dat de enige 2 neergeschoten leraren in dit land 'vermoord' zijn door allochtone jongeren.

Wanneer komt er een partij die hier echt wat tegen wil doen?

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Ik ben het hier volledig mee eens. Zulk soort mensen horen inderdaad niet in dit welvarende en humanistische land thuis.

Als Pim nu nog geleefd had, hadden dit soort kwalijke zaken misschien kunnen worden voorkomen.

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

pim zou dit nooit toegelaten hebben...maarja hij werd gedemoniseerd en daarom is hij nu dood, gedomoniseerd door links.....links is dus schuldig aan deze dode leraar, dat kan zelfs een koe beredeneren

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Ik ben het helaas niet met je eens. je hoort geen onderscheidt te maken op grond van herkomst. dit doe jij klaarblijkelijk wel. als je de definitie van racisme heel strak aan zou houden, dan zou je ook in de buurt komen (maar ja; ik vind dat de SP goed is ;) ). Alle mensen zijn in staat om iemand te vermoorden (dat ligt in de aard van de mens.). Hoewel ik wel snap en ook duidelijk zie dat er meer geweld wordt gepleegd door allochtonen vraag ik me af of je het probleem oplost door deze mensen terug te sturen naar hun land van herkomst (wat zou je doen met autochtone nederlanders die geweld plegen???). Volgens mij ontloop je het probleem zo en los je het dus niet op. Voordat je iets kan doen aan dit probleem moet je eerst weten waarom iemand wordt vermoord. Dit is helaas niet zo makkelijk te achterhalen. Toch heb ik wel het idee opgevat dat in een multiculturele samenleving we van elkaar kunnen leren. allochtonen en autochtonen kunnen van elkaar leren. hierdoor zal er (hopelijk) wederzijds begrip ontstaan en zullen we beter met elkaar overweg kunnen.

hoewel die leraar werd dood geschoten door een allochtoon vraag ik me toch af of dit kwam door het feit dat hij/zij (waarschijnlijk hij, maar ik weet het niet zeker) een allochtoon was of was zijn gedrag het probleem.

om over alles definitief te kunnen oordelen heb je meer informatie nodig. Waarom? is hierbij nog de belangrijkste vraag om antwoord op te geven.

helaas leven we niet in een perfecte wereld. :?: :?: :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Frenkel heeft wel een beetje gelijk, al zou ik het niet zo direct willen beredeneren. Dat Pim door Melkert en Rösenmuller is vermoord staat natuurlijk als een paal boven water.

Het komt wel doordat ie allochtoon is omdat hij andere normen en waarden geleerd krijgt tijdens z'n opvoeding, wat botst met de normen en waarden hier!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

pim zou dit nooit toegelaten hebben...maarja hij werd gedemoniseerd en daarom is hij nu dood, gedomoniseerd door links.....links is dus schuldig aan deze dode leraar, dat kan zelfs een koe beredeneren
nou ik volg dit niet. zou je aub je redenatie willen geven. ik snap dit wel als je hier de chaos-theorie op los laat. maar ik geloof niet in deze theorie. 8)
Het komt wel doordat ie allochtoon is omdat hij andere normen en waarden geleerd krijgt tijdens z'n opvoeding, wat botst met de normen en waarden hier!
zeggen zijn normen en waarden dat je je leraar dood mag schieten??? natuurlijk niet. ik begrijp ook wel wat je bedoeld en dat ik dit niet zo zwart wit kan en mag benaderen dus dat wil ik ook niet doen. Maar zoals ik al eerder zij als autochtonen en allochtonen zich beiden een beetje aanpassen, dan vinden we elkaar in het midden en kan iedereen met elkaar overweg. ik snap ook wel dat dit een ideaalbeeld is en dus niet erg realistisch (jammer genoeg)
"Meep meep meep." Beaker

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Dan vind ik dat zij zich iig meer moeten aanpassen dan wij, omdat zij in de minderheid zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Ligt het aan mij of moeten we iets gaan doen aan onze allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten die hun alleen maar willen helpen (zulke leraren op allochtone scholen zijn er al weinig) ?
Het is zeker dat we iets moeten doen aan mensen die goedwillende leraren neerschieten, of deze nou allochtoon zijn of niet.
pim zou dit nooit toegelaten hebben...maarja hij werd gedemoniseerd en daarom is hij nu dood, gedomoniseerd door links.....links is dus schuldig aan deze dode leraar, dat kan zelfs een koe beredeneren
Dit is de meest ondoordachte gedachte die ik de afgelopen periode meer heb gehoord. Als tegen iemands ideeën ingaat door deze met woorden te bestrijden ben je goed bezig. Je probeert de ander ervan te overtuigen dat zijn ideeën niet goed zijn. Ik denk dat het onzin is ten eerste te zeggen dat Fortuyn gedemoniseerd werd, en ten tweede dat "de kogel van links kwam".

Degene die schuldig is aan de moord is Volkert, degene die schuldig is aan de moord op die leraar is die leerling, niet Melkert of Rösenmuller.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Jongens ik kan goed geloven dat je ervan gedaan bent. Het is erg en het is dood zonde. Maar laat je niet misleiden! Ras of eender wat heeft hier niets mee te maken. Het kon eender wie zijn. Laat je niet veramerikaansen daar is het ook zo dat als er iets gebeurt dat het direct een zwarte is. Veel ten onrechte trouwens zoals Oklahoma. Meestal is het logischer om aan te nemen dat slechte omstandigheden dit soort zaken uitlokken. Het is ook makkelijk om als het dan eens een alochtone is om dan direct te zeggen tis weer zo een. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen hoh het is weer eens een Nederlander of het is weer eens een Belg. En die moorden en roven er ook op los. Wil je dat dit niet meer gebeurt wel verhelp dan benarde situaties, wil je niet dat mensen naar hier vluchten verherlp dan de problemen in hun land. Als er geen problemen zijn daar waarom zouden ze dan naar zo'n dom grauw land als dat van ons willen komen? Als Pim zou leven zou het erger geweest zijn. Hij had gelijk met aan te tonen dat mensen het lastig begonnen te krijgen en bang waren maar bepaalde van zijn maatregelingen waren zo stom dat je het niet voor mogelijk houd, waaronder verhinderen dat er pc in schoolen komen. Hij is zoals het vlaams blok. Ze duiden inderdaad op de problemen die er heersen maar hebben zelf de stomste voorstellen ooit. Dus laat het over waaien en denk dan eens nuchter na. Het is niet de alochtonen die noodzakelijk een probleem vormen het probleem zit veel dieper. Het is ook niet enkel zij die vechten en doden. Van waar ik kom kloppen ze elkaar elk weekend de schedel in, wat toevallig geen enkel allochtoon te bespeuren. In de technische school werden er geregeld leerkrachten in elkaar geslaan en in belgië heeft een BLANKE kerel een leerkracht vermoord met een schroeven draaier dacht ik. En als je toch nog houd van cliches zeg dan dat wij het moorlustigste en uitbuiterigste ras zijn. Hoeveel hebben wij niet uit bebuit en vermoord? België heeft Congo en jullie? Suriname juist behandeld? En indonesië? Wij zijn belange geen engeltjes. Alochtonen en witwaspraktijken? Moorden? Toevallig poletieke moorden? Was de moordenaar op Pim een allochtoon? Was Dutrou een allochtoon? Drugs bazen? Eerlijk gezegd komt alle drugs dat ik ooit gezien heb uit onze handen enz enz enz enz.

als je nog twijfelt kijk eens naar AMERIKAN HISTORY X

tis maar een film maar der zit iets in.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Van die film ben ik alleen maar rechtser geworden denk

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

weet je wat het probleem is, ik ben echt niet geboren met een afkeur tegen turken en marrokanen hoor, en mijn ouders vertellen mij ook bij gebeurtenissen als deze dat je niet de ratio mag laten gaan en reageren op gevoel. Maar elke keer als er iets naars gebeurt omtrent allochtonen in ons land dan doe ik dus me best om normaal te blijven denken en het niet af te schuiven op ras. Maar elke keer als de ratio het dan overwint dan gebeurt er weer zoiets als dit, hoe lang kan ik deze innerlijke strijd nog voeren? Hoelang overwint de ratio van allochtonen, ik krijg het zeer zeer moeilijk in de toekomst en ik vrees dat de ratio dit niet kan winnen.........

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Alle partijen in belgie en in nederland (wij hebben zoiets ook reeds meegemaakt enkele jaren terug) keuren dergelijke daden af.

Wil je een partij die allochtonen visseerd: Vlaams Blok is jouw ding.

Ik snap ook niet waarom je iemand kan vermoorden, maar reeds in een andere topick is het aspect woedeaanval uitgebreid uitgelegd. Dat makt de daden zeker niet goed. Je kan wel zeggen dat de jongen zichzelf is komen aangeven.

Voor de rest vind ik het enorm spijitig dat er mensn blijven bestaan die vanaf dat iemand met een getaande huid iets verkeerd doet, meteen heel die bevolkingsgroep beschuldigd. Als een blank iets doet, hoor ik niet van: enhet waren weer die blanken.

Ik hoop dat we ooit eens wat meer beschaafde mensen in ons land alvast (het vlaams blok is hier nogal vertegenwoordigd) komen, die die domme ideeen uit de mensn hun hoofd kan krijgen.

Voor de rest wil ik net als XP de film amarican history X aanraden.

Als je daardoor ozzie rascistischer bent geworden, dan heb je spijtig genoeg niet veel van de film begrepen. Deze film wordt bij ons in heel wat scholen in de lessen zedenleer gegeven juist om aan te tonen waartoe rascisme leidt.

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Het is natuurlijk wel weer een stereotyp geval. Ik noem de kenmerken: Schilderswijk, moelijke jeugd, slecht contact met ouders, allochtoon, Turk en VMBO. Je kunt er niet over uit dat dit onze ergste gevoelens alleen maar versterkt. En deze mensen zijn de eigenlijke oorzaak op onze onvolprezen Pim, zij hebben onze linkse politici zonder dat die het dooorhadden overmeesterd en overgeleverd aan hun wil. Ze ondermijnen ons gezag al jaren met hun zoals Pim het noemde achterlijke cultuur.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

het is weer zo'n stereotiep geval. dus iedereen die uit een arbeidersgezin komt, wat getaand is die bep schoolrichting doet is een crimineel. Bekijk de wereld niet eens met klepogen!

Is iedereen die blond is dom?

Zijn alle nederlanders gierig?

Ook stereotypen hoor.

Pim, zijn lijst stelde zoveel voor na zijn dood, een echte partij om trots over te zijn *euheum*.

Misschien had hij dan wat beter op moeten letten in lessen geschiedenis: wij hebben enorm veel kennis vergaard dankzij de islam.

Berichten: 43

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Ik ben het volstrekt met je eens. En niet alleen geweld op scholen wordt overwegend door allogtonen gepleegt, maar ook in de rest van de samenleving (in procenten van de populatie). Welke blanke voelt zich in de stad nog veilig? Wil je extreem rechtse uitspattingen voorkomen die op zulke daden volgen, moet je een strenger regeringsbeleid voeren. Een onderdeel daarvan zou het uitzetten van in herhaling vallende allogtone criminelen zijn. Lever ze maar over aan de wetten van de landen van oorsprong.

Reageer