Nederland groeit weer.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 926

Nederland groeit weer.

Nederland groeit weer in aantal inwoners, o.a: immigranten 140.000 en emigranten 120.000.

Maar wat is daar nu de impact van?

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolk...008-2653-wm.htm
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 118

Re: Nederland groeit weer.

Je bedoelt: 'wat is de impact van meer mensen in Nederland?' ( ? )

Hangt er denk ik van af wat voor mensen er ongeveer bijkomen. Als elke nieuwe Nederlander ongeveer hetzelfde is als de 'gemiddelde' Nederlander die er al is, veranderd er denk ik niet zo veel.

Maar als bijvoorbeeld alle immigranten advocaten waren, en alle baby's een aangeboren afwijking hebben, veranderd er denk ik wél wat. ( maar dat lijkt me logisch. )

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Nederland groeit weer.

Dat is nu juist wat het cbs niet publiceert. Ik denk dat het te maken heeft met de politieke gevoeligheid van dit onderwerp. Je moet het zelf maar opzoeken.

Wel weet ik, dat 24% van de studenten die hun opleiding hebben voltooid naar het buitenland gaan om te werken. Dat vind nogal een hoog percentage.

Dus wie het weet die mag het zeggen..
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Nederland groeit weer.

Het is de vraag waarom mensen het land verlaten.

Mensen met hoge inkomens die vanwege lagere belasting naar het buitenland gaan geven hier niets meer uit,wat een nadelig gevolg heeft voor de economie.

Buitenlanders die hierheen komen en een lagere inkomen hebben zorgen voor weinig groei op dat gebied.

Ik neem aan dat dit met de gevolgen van groei wordt bedoeld?
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Nederland groeit weer.

Ikzelf ben weggegaan omdat er een overtrokken bemoeizucht is van de overheid, veiligheid van het land, dagelijkse files, maar vooral had ik meer behoefte aan beschaving.

Sinds 2000 zijn er gemiddeld 100.000 mensen per jaar uit nederland weggegaan. Ik denk dat de meeste wel de goede zijn qua energie, werklust en zo. Ze komen iets brengen en niet iets halen.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nederland groeit weer.

Ikzelf ben weggegaan omdat er een overtrokken bemoeizucht is van de overheid, veiligheid van het land, dagelijkse files, maar vooral had ik meer behoefte aan beschaving.
Waar ben je heen gegaan? Mij lijkt Noorwegen wel wat. Niet dat ik serieus overweeg om te vertrekken, maar als het zou moeten zou dat een goede optie zijn.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Nederland groeit weer.

Denemarken. Noorwegen heeft een fabelachtige natuur en er wonen weinig mensen ivh tot de oppervlakte. Ik kan mijn deens ook in noorwegen gebruiken.
nothing will change without a rebel

Reageer