Doorgeefpoort

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 41

Doorgeefpoort

Zou iemand me kunnen vertellen wat een doorgeefpoort is en hoe deze werkt??

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Doorgeefpoort

Het luik tussen de keuken en de balie bij het Chinees afhaalrestaurant is een voorbeeld, maar ik denk niet dat je dat bedoelt. Zou je wat context kunnen posten?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 41

Re: Doorgeefpoort

ja sorry, je hebt gelijk ik had er meer bij moeten zeggen.

Het gaat eigenlijk over een CMOS schakeling. Je hebt een invertor, een NANDpoort, een NOR-poort etc.. en dan ook een doorgeefpoort. En hiervan zou ik moeten weten wat die poort doet en hoe ze juist werkt.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Doorgeefpoort

Ik denk dat je een buffer bedoelt. Dat is een poort die aan de uitgang een signaal geeft dat gelijk is aan de ingang, maar dan met meer vermogen.

Berichten: 582

Re: Doorgeefpoort

Hoewel ik er nog nooit van gehoord heb onder deze benaming zou ik uit deze link veronderstellen dat het een soort schakelaar is.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Doorgeefpoort

Burgie, kun je even vertellen waar ik moet kijken, want ik zie het woord doorgeefpoort niet staan.

Berichten: 41

Re: Doorgeefpoort

Hoewel ik er nog nooit van gehoord heb onder deze benaming zou ik uit deze link veronderstellen dat het een soort schakelaar is.


Met die link kom je op de website van mijn docent :D hier krijg je 1 slide die handelt over de doorgeeftpoort maar er staat enkel een figuur op, dus niet hoe de poort werkt. Ik veronderstel dat een doorgeefpoort werkt als een soort schakelaar maar ik weet nog steeds niet hoe dat in zijn werk gaat..

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Doorgeefpoort

Intussen gevonden. Het blijkt een bilateral switch te zin. Het is inderdaad een soort schakelaar die analoge signalen doorlaat. En je kunt hem met de controlingang open of dicht zetten.

Een voorbeeld is het IC 4066, zie hier een datasheet

Berichten: 41

Re: Doorgeefpoort

Dankjewel, hiermee kom ik alweer een heel stuk verder!

Berichten: 582

Re: Doorgeefpoort

Burgie, kun je even vertellen waar ik moet kijken, want ik zie het woord doorgeefpoort niet staan.
Intussen al achterhaald, maar het ging dus om de slides 'MOS transistor basispoorten'.

Reageer