Ampere bij voeding & batterij

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7

Ampere bij voeding & batterij

Hoi,

Ik heb wat (waarschijnlijk) simpele vraagjes.

Ik een oude camera open gemaakt en hier een klein monitortje uit gehaald (de viewfinder).

Heb alle kabeltjes uitgezocht, en ben nu zover dat ik mijn dvd-speler aan heb kunnen sluiten op dit miniscule zwart-wit monitortje. (Vind ik gewoon leuk) :D

Helaas haalt hij zijn stroom nog steeds met 2 draadjes uit de camera.

Mijn spanningsmeter geeft aan dat het om 5 volt gaat.

Nu wil ik er eigenlijk een losse voeding op aansluiten en de monitor helemaal los van de camera gebruiken.

Ik heb nu de spanning (5 volt) en stroomsterkte (1,4 Ampere) gemeten, dus weet ik wat voor voeding zou moeten werken.

Maar ik zie net dat de orginele voeding 9,6 volt en 1,2 Ampere is.

Ik snap dat je volt 5 volt uit een 9,6 volts voeding kunt halen.

Maar hoe hebben ze nu een monitortje van 1,4 Ampere kunnen aansluiten op die voeding ?

P.S.

Ik weet dat het niet wijs is om aan monitoren te knutselen als je niet weet wat je doet, maar deze zit nog volledig in de behuizing, ik ga enkel de 4 externe kabeltjes (2 x voeding, 2 x video) omleiden.

Raak verder niets aan :P

Berichten: 2.746

Re: Ampere bij voeding & batterij

Je zit niet helemaal juist.

Een spanningsbron levert een constante spanning, de stroom is afhankelijk hoeveel de verbruiker 'vraagt'

Met de stroomsterkte moet je dus niet zo sterk rekening houden (zie het als maximum die je niet mag overschrijden) De nodige spanning moet je exact leveren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: Ampere bij voeding & batterij

Betekent de 1,2 Ampere op de orignele voeding dan dat deze maar 1,2 Ampere kan leveren ?

Dus de monitor vraagt 1,4A terwijl op de originele voeding staat dat er maar 1,2A geleverd kan worden ?

Heb vroeger niet zoveel natuurkunde gehad... :D

Berichten: 2.746

Re: Ampere bij voeding & batterij

de nominale stroom zal 1.2A zijn. 1.4A zal blijkbaar ook lukken.

Reageer