Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 5

Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Hallo beste mensen,

Ik ben speciaal naar dit forum gekomen omdat ik antwoorden en oplossingen zoek met betrekking tot iemand met een Narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik maak in de leiding gevensde sfeer onderdeel uit van een piepkleine vrijwilligersorganisatie. Vrijwel alle taken worden door mij zelf uitgevoerd maar dit was vroeger anders. Ik had een leuk groepje vrijwilligers opgebouwd, waaronder zich helaas achteraf gezien ook iemand bevond met een NPS. Deze persoon is na verschillende conflicten met andere vrijwilligers uiteindelijk vertrokken. De sfeer was enorm aangetast maar enkele vrijwilligers voelde met hem mee en lieten zich strikken in een nieuwe samenwerking met deze persoon. Ik heb me tot twee keer laten overhalen, ben ook de kwaadste niet en manipulatief als hij is, wist hij al snel weer de zwarte piet in mijn eigen schoenen te schuiven. Ik vond het allemaal wel best, het gaat uiteindelijk om het doel waarvoor je bezig bent. Na het zoveelste incident de persoon weer een hand gegeven maar wederom nam hij mijn hele arm. Het feit dat ik niet meer met hem wil samenwerken heeft hij tgeen ons gebruikt. Vrijwilligers die zich langdurig door hem hebben laten manipuleren zijn met hem mee gegaan in het starten van een nieuw bedrijf en hebben zich er zelfs toe laten gebruiken om ons adressenbestand hiervoor te gebruiken, zonder enig overleg met mij. Ik had het wel verwacht, maanden later ineens een een bericht met verontschuldigingen van oud vrijwilligers. ondertussen werkt de persoon wie al die tijd alles zo heeft weten te verzieken gelukkig voor hem zelf. Ik dacht dat alles nu wellicht weer de goede kant op zou keren maar hij blijft zich onder mijn vrijwilligers begeven en heeft een groot deel van de organidatie die ik met bloed zweet en tranen heb opgebouwd, simpelweg gekopieerd. Nog maak ik mij hierniet druk om, ik weet waarvoor ik bezig ben. Ik wil wat dat is graag even in het midden laten, niet van belang maar waar ik nu enorm mee zit is dat ik gewoon niet van deze persoon af kan komen. Er zijn inmiddels mensen in tranen vertrokken omdat zij de slechte sfeer niet meer aan konden en hier absoluut allemaal niet mee geconfronteerd willen worden. Een van onze belangrijkste websitediensten heb ik moeten afsluiten, de persoon blijft zich na verwijdering steeds weer opnieuw inschrijven onder valse indentiteiten en ja hij weet nog steeds mensen zover te krijgen om binnen ons bedrijf reclame te maken voor zijn diensten. Ik weet me geen raad meer. Wie heeft advies? Negeren heeft dudielijk niet geholpen. Ondertussen heeft hij het ook voor elkaar gekregen dat veel mensen denken dat ik... ik.... niet kan of wil samenwerken. Daarnaast maakt hij gebruikersaccounts aan op ons forum waaruit in de gegevens duidelijk blijkt dat de accounts het verpesten van de algemene sfeer als doel hebben. Heb ik rechten?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Natuurlijk heb je rechte, maar je hebt geen bewijs.

Dit forum is vrij schoon van eikels omdat we een zero-tolerance beleid toepassen en het ip-adres van gebruikersprofielen afsluiten als ze zich herhaaldelijk niet aan de regels houden.

Maar ook wij hebben een eikel gehad die zich voor een jaar keurig gedroeg en toen toesloeg.

Eikels heb je nu eenmaal, daar kom je jammer genoeg niet van af. Het zou als leider belangrijk zijn dat je duidelijk maakt dat er binnen je bedrijf niet meer samengewerkt mag worden met deze persoon, dat hij persoon non grata is, en iedereen die het daar niet mee eens is zijn koffers mag pakken. Je zult dus helemaal opnieuw moeten beginnen om je leuk groepje vrijwilligers op te bouwen.

Berichten: 5

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Ja, het probleem is inderdaad dat vrijwilligers op het forum zelf ook banden scheppen en dan gaan persoonlijke belangen meer tellen. De persoon om wie het gaat heeft op deze manier al twee van dit soort clubjes kapot weten te maken. Zelfs toen hij geen moderator meer was wist hij mijn moderators te beinvloeden in de wijze waarop zij hun taken deden. Heel erg conform het narcistische type, om moe van te worden. Moderators zoeken natuurlijk ook gewoon vaak gezellig contact met lotgenoten op het forum. Je weet nooit welke persoonlijkheid "hij" weer is. Als je niet uitkijkt draait zo iemand je nog paranoya. hmmm... geen rechten dus, was er al bang voor.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

geen rechten dus, was er al bang voor.
Je hebt wel degelijk rechten, maar die zijn vooral op specifieke, concrete acties van toepassing.

Ondanks de vraag of vrijwilligers een NDA (Non Disclosure Agreement) hebben ondertekend, dienen zij "bedrijfsgeheimen" binnenskamers te houden. Het zonder toestemming doorgeven van een adressenbestand is dus uit den boze. Het kwaad is echter al geschied, en ik vermoed dat je hierover ook geen vrijwilligers aan zou willen klagen. Wellicht zou je verwijdering van de verkregen adressen kunnen eisen, maar dit zal moeilijk te controleren zijn.

Verder heb je het recht om hem van je forum te weren, al is dat in de praktijk soms moeilijk te handhaven. Met IP-blocks en het niet toestaan van 2 registraties onder 1 e-mailadres ben je al wat geholpen, al is het natuurlijk niet waterdicht. Verder heb ik nog nooit iets vernomen van een extern opgelegd "omgangsverbod" op internet.

PS: Ik zou je berichten beter leesbaar vinden als je gebruik maakt van alinea's/witregels.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 5

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Miels schreef:Je hebt wel degelijk rechten, maar die zijn vooral op specifieke, concrete acties van toepassing.

Ondanks de vraag of vrijwilligers een NDA (Non Disclosure Agreement) hebben ondertekend, dienen zij "bedrijfsgeheimen" binnenskamers te houden. Het zonder toestemming doorgeven van een adressenbestand is dus uit den boze. Het kwaad is echter al geschied, en ik vermoed dat je hierover ook geen vrijwilligers aan zou willen klagen. Wellicht zou je verwijdering van de verkregen adressen kunnen eisen, maar dit zal moeilijk te controleren zijn.

Verder heb je het recht om hem van je forum te weren, al is dat in de praktijk soms moeilijk te handhaven. Met IP-blocks en het niet toestaan van 2 registraties onder 1 e-mailadres ben je al wat geholpen, al is het natuurlijk niet waterdicht. Verder heb ik nog nooit iets vernomen van een extern opgelegd "omgangsverbod" op internet.

PS: Ik zou je berichten beter leesbaar vinden als je gebruik maakt van alinea's/witregels.
Ik hoop dat je dit bedoelde met witte regels Niels. goed idee en wat ontzettend jammer dat dit soort dingen nodig zijn maar het moet. In mijn geval heeft het forum de configuratie mogelijkheden die je noemt helaas niet en verhuizen is ook niet mogelijk / toegestaan, Het zal dus ook een ontolorant beleid moeten worden om de zaak prettig te laten blijven verlopen. bedankt! Mocht je een voorbeeld hebben van zo'n overeenkomst dan ontvang ik die graag. Is er zoiets specifiek op een forum, chat etc. gericht? Verder zou er misschien een forum moeten komen voor gefrustreerde forumbeheerders :-)

groet

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Ik hoop dat je dit bedoelde met witte regels Niels.
De naam is Miels, maar dat terzijde.

Met "witregels" bedoel ik het gebruik van de enter-knop, zodat je verhaal niet 1 lap tekst is, maar in alinea's is opgedeeld. Elke alinea gaat dan over 1 onderwerp. Ter illustratie hier je eerste bericht, maar dan met alinea's:
Verborgen inhoud
Hallo beste mensen,

Ik ben speciaal naar dit forum gekomen omdat ik antwoorden en oplossingen zoek met betrekking tot iemand met een Narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Ik maak in de leiding gevensde sfeer onderdeel uit van een piepkleine vrijwilligersorganisatie. Vrijwel alle taken worden door mij zelf uitgevoerd maar dit was vroeger anders. Ik had een leuk groepje vrijwilligers opgebouwd, waaronder zich helaas achteraf gezien ook iemand bevond met een NPS. Deze persoon is na verschillende conflicten met andere vrijwilligers uiteindelijk vertrokken.

De sfeer was enorm aangetast maar enkele vrijwilligers voelde met hem mee en lieten zich strikken in een nieuwe samenwerking met deze persoon. Ik heb me tot twee keer laten overhalen, ben ook de kwaadste niet en manipulatief als hij is, wist hij al snel weer de zwarte piet in mijn eigen schoenen te schuiven. Ik vond het allemaal wel best, het gaat uiteindelijk om het doel waarvoor je bezig bent.

Na het zoveelste incident de persoon weer een hand gegeven maar wederom nam hij mijn hele arm. Het feit dat ik niet meer met hem wil samenwerken heeft hij tgeen ons gebruikt. Vrijwilligers die zich langdurig door hem hebben laten manipuleren zijn met hem mee gegaan in het starten van een nieuw bedrijf en hebben zich er zelfs toe laten gebruiken om ons adressenbestand hiervoor te gebruiken, zonder enig overleg met mij. Ik had het wel verwacht, maanden later ineens een een bericht met verontschuldigingen van oud vrijwilligers.

ondertussen werkt de persoon wie al die tijd alles zo heeft weten te verzieken gelukkig voor hem zelf. Ik dacht dat alles nu wellicht weer de goede kant op zou keren maar hij blijft zich onder mijn vrijwilligers begeven en heeft een groot deel van de organidatie die ik met bloed zweet en tranen heb opgebouwd, simpelweg gekopieerd. Nog maak ik mij hierniet druk om, ik weet waarvoor ik bezig ben. Ik wil wat dat is graag even in het midden laten, niet van belang maar waar ik nu enorm mee zit is dat ik gewoon niet van deze persoon af kan komen.

Er zijn inmiddels mensen in tranen vertrokken omdat zij de slechte sfeer niet meer aan konden en hier absoluut allemaal niet mee geconfronteerd willen worden. Een van onze belangrijkste websitediensten heb ik moeten afsluiten, de persoon blijft zich na verwijdering steeds weer opnieuw inschrijven onder valse indentiteiten en ja hij weet nog steeds mensen zover te krijgen om binnen ons bedrijf reclame te maken voor zijn diensten.

Ik weet me geen raad meer. Wie heeft advies? Negeren heeft dudielijk niet geholpen. Ondertussen heeft hij het ook voor elkaar gekregen dat veel mensen denken dat ik... ik.... niet kan of wil samenwerken. Daarnaast maakt hij gebruikersaccounts aan op ons forum waaruit in de gegevens duidelijk blijkt dat de accounts het verpesten van de algemene sfeer als doel hebben. Heb ik rechten?

Alvast bedankt!

In mijn geval heeft het forum de configuratie mogelijkheden die je noemt helaas niet
Ik wist niet dat er nog forumsoftware bestaat waarin je dat niet aan kunt geven!
Mocht je een voorbeeld hebben van zo'n overeenkomst dan ontvang ik die graag. Is er zoiets specifiek op een forum, chat etc. gericht?
Er zijn genoeg concept-geheimhoudingsovereenkomsten te vinden op internet. Maar geen enkele zal zijn toegespitst op wat je precies wilt, daarvoor zul je 'm zelf aan moeten passen (of verschillende overeenkomsten combineren). Los daarvan heb je natuurlijk nog altijd het probleem van handhaving: een ondertekend contract is leuk, maar als iemand contractbreuk pleegt zal je nog steeds naar een rechter moeten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Aanvullend op, of losstaand van alle nuttige info van Miels,

Dit is echt niet zonder respect bedoeld, maar gebaseerd op je eerste post heb ik het gevoel dat jij duidelijker taal moet leren spreken met de mensen waarmee je samenwerkt.

Kan je je niet laten bijstaan door iemand met wat organisatietalenten?

Ieders kwaliteiten liggen niet noodzakelijk op hetzelfde terrein.
Eric

Berichten: 5

Re: Narcistische psn maakt mijn bedrijf kapot

Dat ben ik met je eens en ja daar zijn pogingen voor gedaan maar die hadden de zelfde resultaten als boven al besproken. Er ontstond een nieuwe ploeg, samen gebracht door de nieuwe main moderator. Het prettige gevolg hiervan was meer tijd en overzicht voor mij voor even belangrijke zaken maar grote onbekendheid met mijn eigen vrijwilligers aan de andere kant. Dit werd mij toch wel een beetje kwalijk genomen. Als initiatiefnemer verwachten mensen mijn aanwezigheid. Ik heb overigens nooit veel aan het forum deelgenomen, omdat ik hier zelf nu eenmaal minder behoefte aan heb door alle overige werkzaamheden.

Er was vanuit deze nieuwe onervaren ploeg weinig tot geen inzicht in alle door mij verrichte werkzaamheden. Mijn aanspreekpunt binnen de groep maakte zich sterk voor mij maar ook voor de verkeerde personen. Ik heb heel nadrukkelijk, lief en zakelijk aangegeven met wie ik absoluut niet wilde samenwerken. Het wilde niet doordringen. Het geloof in de goedheid van de mens is op deze site groot. Hierdoor kon ik vertrouwelijke zaken al snel niet meer intern bespreken. De vriendschappen die in zo'n situatie ontstaan gaan diep.

De aanwezigheid van vrijwilligers komt voort uit een sociaal oogpunt, minder doelgericht als op het wetenschapsforum. Het lag niet zozeer aan het ontbreken van een strakke hand maar het vertrouwen in mij ontbrak ook duidelijk. Hey, I'm not super human en ja ik vraag een zeer hoge mate van zelfstandigheid.

Fijn dat jullie meedenken!

Reageer