[natuurkunde] hoe kan je deze schakeling maken op een standaard systeembord?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[natuurkunde] hoe kan je deze schakeling maken op een standaard systeembord?

De opdracht was om eerst led 1 te laten branden, dan 2, dan 3 en dan 4. Ik heb een schakeling gemaakt, maar deze heeft een paar extra dingen nodig. Hoe kan ik deze op een standaard systeembord laten werken?Afbeelding

Berichten: 21

Re: [natuurkunde] hoe kan je deze schakeling maken op een standaard systeembord?

Dit is wat ik er zou van maken, je hebt hier enkel wel 2 systeemborden voor nodig vanwege de vele EN en INVERTOR poorten. Deze schakeling moet je nog wel verbeteren, bij 9 geven nog twee leds licht, en met deze schakeling zou je natuurlijk teveel systeemborden hebben ik kan je niet heel de oplossing geven natuurlijk, maar je komt hier al wel een heel eind mee denk ik

Mvg, physicdude
Bijlagen
1_2_3_4_led_systeem.PNG
1_2_3_4_led_systeem.PNG (32.02 KiB) 485 keer bekeken

Berichten: 2

Re: [natuurkunde] hoe kan je deze schakeling maken op een standaard systeembord?

Ik heb een oplossing met 1 systeembord gevonden:

Afbeelding

ps. Welk systeembord programma gebruik jij, want het programma dat ik nu gebruik is niet echt overzichtelijk...

Berichten: 21

Re: [natuurkunde] hoe kan je deze schakeling maken op een standaard systeembord?

Hej

Oh ok slim gevonden!

Ik gebruik een programma dat ik vorig jaar in Havo 5 via school heb gekregen, genaamd systematic(4).

Via deze link kun je het downloaden volgens mij, anders moet je even op google zoeken:

http://www.pascalcollege.nl/vakken/nat/5vwo/5vwo-page-1.php

Succes!

Mvg, Physicdude

Reageer