Titels hoofdstukken in latex

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 96

Titels hoofdstukken in latex

Ik ben op zoek naar een website (of meerdere websites) waar ik voorbeelden kan vinden van mooie hoofdingen voor hoofdstukken (en eventueel secties etc.) in LaTeX. Vroeger had ik ergens een site gevonden waar verschillende mogelijkheden op te vinden waren, maar ik kan hem nergens meer terug vinden. Ik heb ook al gezocht op het forum, maar kan niet direkt iets vinden wat mij kan verder helpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Titels hoofdstukken in latex

ik weet natuurlijk niet wat je exact zoekt, maar als je eens probeert op google met zoekacties gelijk "latex example code" of "latex example document document" of "latex example file" of... :D
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Titels hoofdstukken in latex

Zoeken op "latex template" kan nuttig zijn.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 96

Re: Titels hoofdstukken in latex

Zoeken op templates leverde maar weinig resultaten op waar ik iets aan had.

Ik wil eigenlijk niet meer als hoofding voor een hoofdstuk "Chapter x : (titel)" hebben, maar bijvoorbeeld de nummer van het hoofdstuk in een vierkantje met de titel daaronder of ernaast. Ik weet dat het mogelijk is om dit zelf allemaal te maken, maar ik ben helemaal geen held in LaTeX, ken alleen maar de basis (en dan nog maar heel vaag) en ik zie er echt geen beginnen aan om dit zelf in elkaar te kunnen knutselen.

Ondertussen heb ik (na lang zoeken) iets gevonden wat ermee doorkan, maar ik blijf nog wel even verder zoeken. Toch bedankt !

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Titels hoofdstukken in latex

Misschien is dit nog wat. Of wat drastischer, met kleurtjes en zo.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 96

Re: Titels hoofdstukken in latex

Dat is inderdaad wat ik zoek :D

Ondertussen heb ik ergens in een oude back-up de link naar de site gevonden die ik zocht, ik wist dat ik hem nog ergens moest staan hebben.

Bedankt voor de hulp !

Reageer