Puls aansturing, hoe werkt dat?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 11

Puls aansturing, hoe werkt dat?

Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek naar elektro motoren voor een voertuig van ons met de functie van regenratief remmen.

Ik heb een Inwheel motor gevonden (motor in de velg zelf) van 40kW en 350V. Deze wordt fase aangestuurd. Kan me iemand uitleggen hoe dat precies werkt? Is dat een DC of een AC motor. En hoe werkt dat als je een motor hebt die niet met permanente magneten werkt. Is dat een DC motor dan? Wat houdt dat fase aabsturing in? Is dat beter dan spanning aangestuurd?

Alvast bedankt

Berichten: 2.746

Re: Puls aansturing, hoe werkt dat?

En hoe werkt dat als je een motor hebt die niet met permanente magneten werkt. Is dat een DC motor dan?
Je kan zowel regeneratief remmen met een AC als met een DC motor.

Als je niet met permantente magneten werkt, moet je op een andere manier een magnetisch veld opwekken, en dat gebeurt dan mbv elektromagneten, een deel van de stroom [kan op verschillende manieren] die je in je motor steekt gaat dus naar de opwekking van het veld, het ander deel naar de effectieve aandrijving van je motor. Het zijn vooral kleinere motoren die met permanente magneten worden bekrachtigd, bij de grotere zie je vaker elektromagneten.

Berichten: 193

Re: Puls aansturing, hoe werkt dat?

Ik zou zeggen probeer eens op "Circuit on line" want daar werd door een andere gebruiker exact dezelfde vraag gesteld, misschien eens contact opnemen met die man; kan zijn dat hij al geholpen is?



Zie: http://www.circuitsonline.net/forum/view/69313/last

Reageer