Beledigen

Gesloten
Berichten: 261

Beledigen

Dus als ik het goed begrijp mag je iedereen die geen lid is van het forum beledigen. Maar niet als ze wel lid zijn van het forum.

Sinds het begin van m'n aantreden bij dit forum merk ik dat iedereen als mag beweren over moslims. Er wordt van alles beweert het meeste is oneerlijk, onterecht en/of niet waar. Het is gewoon ongelovelijk de waan ideeen die mensen er op na houden. En niemand die daar iets tegen doet.

Als iemand ook maar iets zegt over joodse mensen dan springt iedereen er boven op. Maar er is geen moskowitz die de moslims beschemt.

Ik vind het jullie maatschappelijke taak om ervoor te zorgen dat de moslims (eigenlijk iedereen) in de discussie eerlijk bejegend worden. Dit zijn bedreigingen voor onze samenleving. Het verpest de sfeer in het hele land. We zitten in deze maatschappij toch niet te wachten op een afbraak van onze samenleving want we zullen tot het eind van ons leven met deze mensen verder moeten.

Wordt geen spreek buis van populisme (eigenlijk zijn jullie dat al).

Ik heb dit zelfde probleem al een paar keer bij moderator's aangegeven maar zijn zien het probleem niet echt. Ook ben ik in 2005 al een keer naar de politie gegaan om aangifte te doen van de misstanden op dit forum. Het probleem was toen dat de mensen te anoniem zijn en dan kan je ze niet aanpakken. En als er weer niks gebeurd van jullie zijde dan ga ik weer actie ondernemen.

Het is jullie geluk dat de moslims en moslim organisaties in nederland niet weten wat er zich hier allemaal afspeelt.

(P.S:

1. daarbij vind ik niet dat ik iemand beledigd heb ik heb de persoon alleen maar aangesproken op zijn/haar uitlatingen. En ik vind dat iemand die zich al sinds 2005 zo uitlaat tegen onze mede mensen dat die hard mag worden aangepakt.

2. het kwam de moderator heel goed uit om het hele bericht te verwijderen want het was niet conform zijn mening. Ik merk toch wel regelmatig dat de moderator's subjectief moderaten)

Berichten: 1.425

Re: Beledigen

Je refereert vermoedelijk aan een door mij verwijderd bericht waarin je ten onrechte stelt dat een medeforumlid tegen moslims is. Bovendien deed je veronderstellingen over die persoon die niet kloppen met de feiten en gebruikte je laatdunkende woorden. Dat soort beledigingen zijn niet toegestaan.

Ook is niet toegestaan dat moslims of joden als groep worden beledigd. Dat was echter niet aan de orde en werd door jouw ten onrechte gesteld.

Het is overigens zo dat ook moslims tot de gewaardeerde leden van dit forum behoren en bij mijn weten steeds met hetzelfde respect behandeld worden als leden van andere gezindten
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Beledigen

Dus als ik het goed begrijp mag je iedereen die geen lid is van het forum beledigen. Maar niet als ze wel lid zijn van het forum.
Op dit forum mag niemand beledigd worden. Geen leden, maar ook geen niet-leden.

Als je de indruk hebt dat een post van iemand een belediging bevat, druk dan op de "report"-knop, links onderaan het bericht. Geef daarbij aan waar jij vindt dat iemand over de schreef gaat. Een moderator zal dan het bericht controleren.
Sinds het begin van m'n aantreden bij dit forum merk ik dat iedereen als mag beweren over moslims. Er wordt van alles beweert het meeste is oneerlijk, onterecht en/of niet waar. Het is gewoon ongelovelijk de waan ideeen die mensen er op na houden. En niemand die daar iets tegen doet.
Iets zeggen dat niet waar is hoeft geen belediging te zijn. Als ik zeg dat de Sinterklaas een blauwe mantel heeft beledig ik hem niet. Vervolgens kan iemand anders (of Sinterklaas zelf :D ) mij uitleggen dat zijn mantel rood is. En dan heb ik weer iets geleerd.

Terzijde: ik signaleer wel eens mensen die "kritiek" verwarren met "beledigen". Aangezien ik niet weet over welke berichten je het hebt wil ik hiermee overigens niet zeggen dat dat nu ook van toepassing is.

Als je ergens iets tegenkomt wat niet terecht of niet waar is, reageer dan, en geef (met argumenten en bronnen) aan waarom jij denkt dat het niet waar is.
Ik vind het jullie maatschappelijke taak om ervoor te zorgen dat de moslims (eigenlijk iedereen) in de discussie eerlijk bejegend worden.
Dus jij vind het onze taak om contact op te nemen met iedereen over wie op dit forum iets wordt gezegd, omdat het anders niet eerlijk is? Moeten we hen dan gaan verplichten om hier hun mening te geven? Dit forum is vrij toegankelijk, ook voor moslims. Het staat hen vrij zich te registreren en -mits volgens de regels van Wetenschapsforum- hun mening duidelijk te maken.
Wordt geen spreek buis van populisme (eigenlijk zijn jullie dat al).
Want?
Ook ben ik in 2005 al een keer naar de politie gegaan om aangifte te doen van de misstanden op dit forum. Het probleem was toen dat de mensen te anoniem zijn en dan kan je ze niet aanpakken. En als er weer niks gebeurd van jullie zijde dan ga ik weer actie ondernemen.
Eventuele discriminatie kan je ook melden op het meldpunt discriminatie internet. Als zij (of de politie) daadwerkelijk van mening zijn dat er dergelijke misstanden op dit forum zijn zullen zij zeker actie ondernemen. Wij zullen worden verplicht passages te verwijderen, of in extreme gevallen zelfs meer details van een gebruiker prijs te geven. Als wij daaraan geen gehoor geven kan onze provider worden verplicht om de site af te sluiten. "Men is te anoniem" kan bij ernstige misstanden dus geen reden zijn om niet in te grijpen.
Het is jullie geluk dat de moslims en moslim organisaties in nederland niet weten wat er zich hier allemaal afspeelt.
Want anders?
2. het kwam de moderator heel goed uit om het hele bericht te verwijderen want het was niet conform zijn mening. Ik merk toch wel regelmatig dat de moderator's subjectief moderaten)
Doe daar dan een melding van (o.v.v. schatting van het tijdstip van plaatsing). Berichten worden verwijderd naar een "prullenbak". We kunnen dan nagaan of de moderator in kwestie daadwerkelijk conform de regels heeft gehandeld, of dat men uit persoonlijk belang heeft gehandeld.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Beledigen

Terzijde: ik ben toevallig Christen. Er zijn ongetwijfeld veel mensen op de wereld die het daar niet mee eens zijn, en die het Christendom achterlijk vinden. Nou en?! Dat is hun mening. En dat verandert niets aan mijn geloof. Ik zal hen niet haten als zij beweren dat iedere Christenen achterlijk is. Jammer vind ik het wel, en snappen doe ik het ook niet, maar ach. Ik ben tevreden met mij en mijn geloof, ik hoop dat zij ook tevreden zijn met zichzelf en met hun geloof.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 261

Re: Beledigen

Adpruys schreef:Je refereert vermoedelijk aan een door mij verwijderd bericht waarin je ten onrechte stelt dat een medeforumlid tegen moslims is. Bovendien deed je veronderstellingen over die persoon die niet kloppen met de feiten en gebruikte je laatdunkende woorden. Dat soort beledigingen zijn niet toegestaan.

Ook is niet toegestaan dat moslims of joden als groep worden beledigd. Dat was echter niet aan de orde en werd door jouw ten onrechte gesteld.
Maar jij leest maar met een half oor. Daarbij liggen jou denkbeelden dicht bij die van hen en daarom zal jij ze niet afvallen.

De persoon die ik aanpakte beweerd al sinds jaar en dag dat moslims tot diep in hun ziel slecht zijn en alle problemen in de wereld worden veroorzaakt door de moslims. En als argument gebruikt de persoon allerlei irrelevante zaken. De boeken die zij lezen of hun voorouders of ze moet dat van hun geloof. Nooit komt de persoon met feiten op tafel die laten zien dat alle moslims tot diep in hun ziel slecht zijn. Nooit kijkt ze naar de mens achter de moslim. Alleen maar suggestie's en aannames.

Maar om dit te ontdekken moet je wel goed lezen en analyzeren wat er nou echt staat en je moet ook eens luister naar wat je gevoel zegt. Ik heb niks met het islamitische geloof maar ik kan niet tegen onrecht. Als ik op dit forum zit te lezen dan wordt ik heel erg onrustig en van de week werd ik zelf zwaar depressief. Want ook jij steunt het uitmoorden van meer dan duizend moslims. De wereld staat gewoon stil we blijven vast houden aan methode die nog nooit gewerkt hebben en we denken dan ook nog dat we goed bezig zijn.

Als wij vreden willen in de wereld dan moeten wij onze mede mensen met rust laten. Spreek mensen alleen aan als ze je geluk bederven en heb niet het naieve idee dat je alles mag zeggen. En dit is de kern van alle problemen in de wereld.

Dit soort personen zet aan tot moslim haat en ik zit daar niet op te wachten ook al kan het jullie niks schelen. Het blijft prutsen met jullie moderators.

Uiteindelijk denk ik dat je discussie over het geloof moet bannen want als je goed kijkt dan dienen deze discussie geen doel. Mensen zijn niet bereid te luisteren naar elkaar en staan ook niet open voor een andere mening. Het is alleen maar een strijd om het eigen gelijk. Ook het midden-oosten conflict moet je gewoon stoppen want het is nu alleen maar het smijten met modder en niemand luistert naar elkaar.

Is het jullie al eens opgevallen dat 95% van alle mijn posten gaat over dit wangedrag van de mensheid. Het heeft geen zin om jullie aan te spreken als ik een foute post zie want jullie doen er toch niets mee, ook die strijd loopt al terug tot 2005.

@Miels

Ik zat te denken of ik niet een journalist kan vragen of hij hier een verhaal over kan schrijven.

Berichten: 2.746

Re: Beledigen

Het blijft prutsen met jullie moderators.
Dat is wel zeer ongenuenceerd. Je zal weinig fora vinden met zo'n goede crew.

Het is gewoon zeer moeilijk om godsdienstdiscussies te modereren. Omdat de meeste argumenten gebaseerd zijn op overtuigingen en geloof. Daarom vind ik ook dat die discussies hier niet thuis horen, maar toch zijn er soms godsdienstdiscussies die wetenschappelijk wél interessant zijn.

Overigens vind ik onderbouwd 'beledigingen' van godsdiensten niet verkeerd. Zelfs stabiele wetenschappelijke theoriën worden hier in twijfel getrokken, wat ik al straffer vind dan religies die over het algemeen met weinig argumenten te verdedigen zijn. Wat niet wil zeggen dat ik tegen kritiek ben op bestaande wetenschap.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Beledigen

Het heeft geen zin om jullie aan te spreken als ik een foute post zie want jullie doen er toch niets mee, ook die strijd loopt al terug tot 2005.
Daarmee ben ik het absoluut oneens. We doen altijd iets met reports. Ieder gerapporteerd bericht wordt getoetst aan de regels. Het kan zijn dat je uiteindelijk ontevreden bent over het resultaat, waaruit ik durf te concluderen dat je het niet altijd eens bent met de regels. Deze regels kunnen best ter discussie worden gesteld, maar om te concluderen:
Het blijft prutsen met jullie moderators.
vind ik volledig buiten proporties, en bovendien weinig constructief. Zeg gerust waar je het niet eens bent met de regels, doe een helder geformuleerd en werkbaar voorstel voor een regel, en we kunnen het erover hebben.

Voordat deze discussie off-topic gaat wil ik Michel graag vragen om inhoudelijk te reageren op mijn post (bericht #3).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 991

Re: Beledigen

Dat is wel zeer ongenuenceerd. Je zal weinig fora vinden met zo'n goede crew.
maar je kent het verhaal van de zwakste schakel hé.

als moderators sluiks beginnen te censureren (zonder vermelding, zonder aankondiging, zonder opgave van reden). als moderators zuiver inhoudelijke posts verwijderen omdat de inhoud hun niet aanstaat is er een probleem. en neen, Ik kan dit uiteraard niet hard maken aangezien ik geen jpg's maak van mijn posts.
Het is gewoon zeer moeilijk om godsdienstdiscussies te modereren.
maar het is niet moeilijk om voor iedereen dezelfde maat en hetzelfde gewicht toe te passen. probleem is dat moderators die actief aan topics deelnemen, modereren waarmee je vaak de indruk van belangevermenging krijgt. "ik kies kant a" met als resultaat dat iedereen aan de andere kant automatisch veel minder speelruimte krijgt als de "medestanders". in feite zou een moderator die actief deelneemt in een topic gewoon niet mogen modereren aangezien hij toch voor een stuk inboet op objectiviteit.
Omdat de meeste argumenten gebaseerd zijn op overtuigingen en geloof.
je hebt ook andere agurmenten. het huidige ISraelische gedrag aftoetsen aan internationaal recht is geen buikgevoel. jammer genoeg lusten sommige moderators dit niet en beginnen ze inhoudelijk te censureren

(er zijn hier genoeg bureaucratische regels die je als stok kunt gebruiken om te slaan).

Berichten: 1.425

Re: Beledigen

Zonder opgave van redenen?

Aangezien ik antwoord heb gehad op die berichten, mag ik aannemen dat je ze gelezen hebt. Bovendien ben je een ervaren gebruiker die weet dat met koeienletters in kleur berichten plaatsen niet toegestaan is. Een bijzonder onterecht verwijt imo. Ik heb m'n best gedaan dat diverse gezichtspunten naar voren bleven komen in het topic. Daarvoor heb ik eerder de regels ten faveure van jouw niet zo streng toegepast dan andersom
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Beledigen

1207, openen met "maar je kent het verhaal van de zwakste schakel hé." lijkt me niet de manier om dit soort dingen aan de kaak te stellen. Als je het niet eens bent met hoe het hier gaat heb je twee opties:

- ze op een fatsoenlijke manier aankaarten en in gesprek gaan met de vrijwilligers die de boel hier op orde houden

- of als je het echt zo verschrikkelijk onredelijk vindt: hier gewoon niet meer komen. Dat is niet bedoeld als dreigement, verzoek, of wat dan ook maar het zijn gewoon twee opties.

Als je terugleest in het topic waar je nu je beklag over doet, zal je wellicht kunnen opmerken dat je ongebruikelijk veel ruimte hebt gekregen van het team van moderators: Adpruys stond zeker niet alleen in zijn ingrijpen. Wij snappen ook wel dat een topic dat zo gevoelig ligt hier en daar wat ruimte voor discussie kan gebruiken. Alleen zit daar nog steeds een grens aan.

Dat je weinig verschillende namen van mods ziet in bij ingrijpen is een verandering die we hebben doorgevoerd na kritiek op ingrijpen van te veel verschillende moderators in hetzelfde topic. Het nadeel voor gebruikers is dat ze maar 1 naam zien langskomen, maar ik kan je ervan verzekeren dat er een team achter staat.

Zoals het op WSF gebruikelijk is behandelen we kritiek op gebruikers, waarschuwingen, etc persoonlijk en niet in het openbaar. Het gesprek met Michel gaat vanaf hier verder middels PB, daarom sluiten we dit topic.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten