Een topic afdrukken?

Moderator: Miels

Berichten: 96

Een topic afdrukken?

Bestaat er een mogelijkheid om gemakkelijk een topic van verschillende pagina's als plain text te printen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Een topic afdrukken?

ik zou het copy pasten in word hij knalt het in een tabel die je dan verder moet lay-outen, maar het is wel te doen
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Berichten: 96

Re: Een topic afdrukken?

Mja, duurt toch wel even. Ik hoopte op iets sneller maar 'k betwijfel of dat mogelijk is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Een topic afdrukken?

Tekst selecteren die je wilt hebben en via de webbrowserfuncties afdrukken? Dan moet je daar wel aangeven dat je enkel de selectie wilt afdrukken.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Een topic afdrukken?

Print screen? En dan bijsnijden en aan elkaarp plakken wat je wilt hebben.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 96

Re: Een topic afdrukken?

Mja, bedankt voor de tips maar geen van beide helpen me echt voort. Het probleem is namelijk dat m'n printer traag print bij afbeeldingen of kleur (/grijswaarden) en ik dus graag gewoon plain text (zwart zonder veel opmaak en andere tierlantijntjes) had gehad. Maar ja, dan maar op de tijdrovende manier, elk stukje kopieren en dan plakken.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Een topic afdrukken?

Als je een beetje php kennis hebt ken ik wel een kortere weg. In principe neem je gewoon de bron-html text en dan een kleine bij mij bekende php-code waarbij je alle html-code (opmaak) er uit kan filteren.


Dan is het in principe zo gefixed.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Een topic afdrukken?

ik wil de minicursus ART uitprinten, dus ik deed, bestand->afdrukvoorbeeld.

en toen zach ik dat er een deel werd weggesneden en dat moet ik niet hebben, het rechtste deel was neit zichtbaar, ik verandere de resolutie van mijn beeldscherm maar dat mocht ook niet baten, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?(misschien met de printer in stellingen ofzo?)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Een topic afdrukken?

Volgens mij kan je in firefox een optie selecteren om de pagina aan te passen aan je blad, internet explorer gaat vaak de mist in bij het adrukken van internet pagina's :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Een topic afdrukken?

Volgens mij kan je in firefox een optie selecteren om de pagina aan te passen aan je blad, internet explorer gaat vaak de mist in bij het adrukken van internet pagina's  :wink:
Kan, of wat je ook kunt doen is bij de afdrukinstellingen de paginainstelling veranderen naar liggend (i.p.v. staand), dan past het wel qua breedte.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Een topic afdrukken?

Je hebt nog steeds het probleem van het opslitten van de velden.


Ik zou er een php-tool voor kunnen programmeren, het is eigelijk vrij gemakkelijk, je gebruikt gewoon een andere opmaak om het neer te zetten, en je houdt in de gaten hoe groot het bericht blijft zodat je tijdig een pagina einde kunt maken. We zouden het hier als tool kunnen neerzetten, of wat ook kan, de tool voor ons eigen houden en als iemand een kopie ervan wil, printen op pdf-formaat en opsturen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Een topic afdrukken?

We zouden het hier als tool kunnen neerzetten, of wat ook kan, de tool voor ons eigen houden en als iemand een kopie ervan wil, printen op pdf-formaat en opsturen.


Lijkt dat niet een beetje omslachtig en tijdrovend ? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Een topic afdrukken?

Ik veronderstel dat het de bedoeling is om een welbepaald topic in één keer te kunnen afdrukken als txt, zelf indien het topic reeds meer dan 20 posts bevat.


In dat geval zou ik hier gewoon een knopke voorzien die een signaal aan de server geeft om voor het betreffende topic id de databank te ondervragen, en om in de resultaatset te gaan loopen en alzo een textstream op te bouwen. Daarna een dialoog met de keuze "wegschrijven naar textfile of printer?"


phpBB is toch open source (dacht ik toch...) dus voor een php-kenner is dat een fluitje van een cent...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Een topic afdrukken?

De Printer-Friendly modificatie is geinstalleerd om aan de wensen tegemoet te komen.


Zie ook http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...pid=88665#88665
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Een topic afdrukken?

prachtig

Reageer