Wetenschappelijk of iets anders?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 23

Wetenschappelijk of iets anders?

Ik keek laatst (meer voor de lol) naar de Nieuwe Uri Geller. Op een gegeven moment zei hij dat we thuis steentjes moesten verzamelen, omdat hij iets voor ons in petto had. Ik verzamelde twee steentjes, omdat ik het voor de grap een keer wilde proberen :D Hij deed voor wat we thuis moesten doen; de twee steentjes een tijdje tegen elkaar drukken en vervolgens uit elkaar halen. Nou ik deed precies wat hij zei en toen ik ze uit elkaar haalde, voelde ik iets dat leek op magnetisme! Ik dacht; misschien leek het gewoon een beetje op magnetisme, omdat m'n armen een beetje lam waren van het drukken. Daarom probeerde ik het nog een keer; er gebeurde precies hetzelfde :P

Wat moet ik nu denken? Die steentjes die ik had gekozen, kunnen niet magnetisch zijn.

Berichten: 300

Re: Wetenschappelijk of iets anders?

Ik gok dat de oorzaak bij je spieren zit, als je twee handen tegen elkaar duwt terwijl je ze voor je houd gedurende 2 min voel je ook iets dergelijk( zouw ook kunnen dat bij het expirement met je handen het zweet tussen je hand daar de oorzaak van is maar toch waaneer ik het doe met een blad er tussen gebeurd het nog steeds en nu kan het niet aan het zweet liggen )

ps Hoe lang ongveer moest je die stenen tegen elkaar druken, hoe langer hoe meer kans dat het aan je spieren ligt

Berichten: 23

Re: Wetenschappelijk of iets anders?

anderhalf minuut ong. Maar ik heb het nu al een stuk of 3/4 keer geprobeerd; elke keer even lang de stenen tegen elkaar gedrukt. Soms voelde ik het weer wel en soms ook weer niet :D

Berichten: 300

Re: Wetenschappelijk of iets anders?

hme ik blijf vermoed dat het iets maak heeft met je spieren mischien hield je armen niet even dicht bij je lichaam of druktje niet even hard altijd. klein expiriment probeer eens paar keer, of het een verschil maakt als je armen anders houd bv een keer voor je uit en de volgende keer tegen je borstkast, voel je een verschil zo ja nu zijn we bijna zeker dat het je spieren zijn blijft echter de vaarg waarom je spieren dit doen, is nee het antwoord dan moet we iets anders bedenken.

ps nog een inertsante proef met je armen die je mischien al kent, doe als volgt: zet je recht op je stoel zoek een voorwerp dat je net met gestrekt arm met je wijs vinger kunt aanraken( het moet echt maar juist lukken en je moet blijven recht zitten he) dan buig je je arm door bv eens op je schouder te tikken strek hem nu terug je zult de eerste 20 sec (meestal langer) niet meer aan dit voorwerp kunnen.

edit vergeten te zeggen werkt zeer goed tegen de verveling tijds een saai les

Berichten: 12.262

Re: Wetenschappelijk of iets anders?

Het heeft idd iets met spieren en reflexbogen te maken... de preciese werking is me ontgaan, maar je hebt ook iets soortgelijks als je bijv langdurig je arm horizontaal gestrekt houdt, of een tijdje met je arm tegen een muur aan leunt. Leuk proefje voor biologie, niet voor magie :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wetenschappelijk of iets anders?

Een dergelijk trucje was bij ons op de lagere school even in. Laat iemand je beide armen, gestrekt naast je lijf, naar beneden houden op zo'n tien centimeter van je heup. Jij probeert je armen ondertussen omhoog te duwen. Een minuutje ofzo moet volstaan. Ontspan je nu maar hou je armen gestrekt en kijk wat er gebeurt :D (Met één arm tegen de muur lukt dit ook, maar da's minder geestig.)

Reageer