[Boinc] challenge

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 88

[Boinc] challenge

Vanaf 26 januari 19:00 uur t/m 31 januari 19:00 uur (Europese tijd) is er bij Primegrid een zogenaamde Challenge. De bedoeling is om tussen deze 2 datums (en tijden), zoveel mogelijk Primegrid te vouwen. En wel alleen de "321 Prime Search (LLR)".

Ik heb ook bij de afgelopen 2 Primegrid challenges meegedaan. En deze keer doe ik weer mee. Misschien dat er anderen binnen WSF zijn die ook willen meedoen. En dus een wedstrijd willen doen met andere vouwers.

Als je meedoet, dan vouw je nog steeds voor het Wetenschapsforum.

Je krijgt er overigens niets extra voor. Alleen de top 40 krijgen ere-punten. De persoon en het team dat aan het eind van het jaar de meeste ere-punten heeft, wordt ge-eerd. Maar verwacht niet dat dat zal lukken. Mijn persoonlijke doel is om in de top 100 terecht te komen. Dat is de afgelopen 2 keer helaas niet gelukt. Maar het waren wel leuke wedstrijden.

Groet,

DAR,

Berichten: 422

Re: [Boinc] challenge

Ik wil m'n pc'tje wel eens tijdelijk inzetten voor boinc, als dat het team wat kan helpen :P

Ben nieuw in het boinc-milieu dus zal wat zoeken worden.

Daarna echter sowieso terug folding :D
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] challenge

Dit kan ook inderdaad een 'challenge' zijn voor het wetenschapsforum team.

Zouden er meer Boincers zijn die deze challange van een week willen doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

Een link naar de Challenge en de gegevens erover.

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=1185

Let op! In Europa zijn we 1 uur later dan deze challenge. Dus start en einde om 19:00 uur.

Nog enkele tips:

- Niet vergeten om alleen 321 Prime Search (LLR) in te stellen. Dat doe je bij bovenstaande link. Klik aan de linkerkant op "Your account". (Eventueel inloggen.) Klik op de tekst "PrimeGrid preferences" in het midden van je scherm. En onderaan heb je de tekst "Edit PrimeGrid preferences". Alles bij Projects moet op No staan, behalve de 321.

- Niet vergeten om jezelf aan te melden bij team Wetenschapsforum.

- Haal ook echt na 19:00 uur de WU's op. Alles wat je voor 19:00 uur hebt opgehaald, telt niet mee voor de challenge.

- Haal meteen een flinke voorraad binnen. Een buffer van bijvoorbeeld 3 dagen. Want de afgelopen 2 keer hadden ze problemen en kon er langere tijd geen nieuwe WU's opgehaald worden. Wel ingeleverd.

- Lever op de 31e rond 18:45 je laatste WU's in. En om even voor 19:00 uur nogmaals. Het is namelijk druk zo rond deze tijd met inleveren.

- Hou er rekening mee dat als je Boincmanager gebruikt en je het project instelt op "Geen nieuw Werk", dan levert hij ook geen werk meer in. Je moet dat dus forceren door op de button "Project Bijwerken" te klikken.

- Vouw als je je hebt aangemeld even 1 WU'tje van dit project. Dan heb je de benodigde software alvast binnen. En je kan controleren of je echt voor het Wetenschapsforum bent aangemeld.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] challenge

Hoe doe ik het volgende precies? (wat dikgedrukt is)
DAR schreef:Een link naar de Challenge en de gegevens erover.

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=1185

Let op! In Europa zijn we 1 uur later dan deze challenge. Dus start en einde om 19:00 uur.

Nog enkele tips:

- Niet vergeten om alleen 321 Prime Search (LLR) in te stellen. Dat doe je bij bovenstaande link. Klik aan de linkerkant op "Your account". (Eventueel inloggen.) Klik op de tekst "PrimeGrid preferences" in het midden van je scherm. En onderaan heb je de tekst "Edit PrimeGrid preferences". Alles bij Projects moet op No staan, behalve de 321.

- Niet vergeten om jezelf aan te melden bij team Wetenschapsforum.

- Haal ook echt na 19:00 uur de WU's op. Alles wat je voor 19:00 uur hebt opgehaald, telt niet mee voor de challenge.

- Haal meteen een flinke voorraad binnen. Een buffer van bijvoorbeeld 3 dagen. Want de afgelopen 2 keer hadden ze problemen en kon er langere tijd geen nieuwe WU's opgehaald worden. Wel ingeleverd.

- Lever op de 31e rond 18:45 je laatste WU's in. En om even voor 19:00 uur nogmaals. Het is namelijk druk zo rond deze tijd met inleveren.


- Hou er rekening mee dat als je Boincmanager gebruikt en je het project instelt op "Geen nieuw Werk", dan levert hij ook geen werk meer in. Je moet dat dus forceren door op de button "Project Bijwerken" te klikken.

- Vouw als je je hebt aangemeld even 1 WU'tje van dit project. Dan heb je de benodigde software alvast binnen. En je kan controleren of je echt voor het Wetenschapsforum bent aangemeld.
???

Ik vind het wel leuk, ik (probeer/doe) mee (te doen).

Nog meer mensen?

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

Hoe doe ik het volgende precies? (wat dikgedrukt is)
Ik weet het alleen als je met de Boincmanager werkt. Deze is tijdens installeren ergens in mijn menu (bij start) erbij gezet onder de kop BOINC. Als je hem start, zie je helemaal rechts in de taakbalk een blauw met geel logo'tje. Hierop dubbel klikken en je hebt je Boincmanager.

Antwoord op je vragen:

- Haal ook echt na 19:00 uur de WU's op. Alles wat je voor 19:00 uur hebt opgehaald, telt niet mee voor de challenge.

In Boincmanager op het tabje Projecten, staan de projecten die je nu vouwt. Voeg hieraan Primegrid toe. (ga naar trek-menu "Projectbeheer" en selecteer "Project toevoegen", voor primegrid is dat: "http://www.primegrid.com/") Als je Primegrid hebt toegevoegd, zal deze vrij snel projecten ophalen. Dit automatisch ophalen ga je voor nu uitzetten.

Ga naar het tabblad Projecten en selecteert Primegrid (1 keer klikken) en klik op de button "Geen nieuw Werk". Je andere projecten laat je lekker doorvouwen.

Even na 19:00 uur op maandag selecteer je Primegrid en je klikt op "Nieuw werk toestaan".

Vervolgens selecteer je al je andere projecten en klikt op "Onderbreken". Daarmee worden deze projecten en je huidige WU's opgeschort.Immers je wil even alleen Primegrid vouwen. Na de Challenge zal je deze projecten en de WU's weer activeren.

- Haal meteen een flinke voorraad binnen. Een buffer van bijvoorbeeld 3 dagen.

Binnen Boincmanager ga je bovenin naar de het trek-menu "Geavanceerd" en selecteert "Lokale voorkeuren". Selecteer het tabblad "netwerkgebruik" en kijk naar het veld "extra werk buffer". Zet deze op bv 3 of hoger.

Klik op OK.

Daarna bij het tabblad Projecten even Primegrid selecteren en klik op "Project bijwerken".

Je kan het maximum ook ergens binnen Primegrid instellen, maar ik heb gemerkt dat die waarde niet werkt.

- Lever op de 31e rond 18:45 je laatste WU's in. En om even voor 19:00 uur nogmaals. Het is namelijk druk zo rond deze tijd met inleveren.

Op het tabblad "Projecten" Primegrid selecteren en klik op "Project bijwerken".

Berichten: 422

Re: [Boinc] challenge

Heb een test gedaan en hij zou bezig zijn op 2 cores :D

Op de andere laat ik folding verderwerken, eens kijken of het mij veel ppd scheelt :P

Is het echter normaal dat hij meteen zo'n 50-tal projecten van PrimeGrid binnenhaalt met alle een deadline (ik veronderstel dat "rapporteren voor.." de deadline voorstelt) op 26 januari? :P
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

Yoste schreef:Heb een test gedaan en hij zou bezig zijn op 2 cores :D

Op de andere laat ik folding verderwerken, eens kijken of het mij veel ppd scheelt :P

Is het echter normaal dat hij meteen zo'n 50-tal projecten van PrimeGrid binnenhaalt met alle een deadline (ik veronderstel dat "rapporteren voor.." de deadline voorstelt) op 26 januari? :P
Hoi Yoste,

Hoeveel WU's hij ophaalt is ook afhankelijk van de instelling die je zet

>> Binnen Boincmanager ga je bovenin naar de het trek-menu "Geavanceerd" en selecteert "Lokale voorkeuren". Selecteer het tabblad "netwerkgebruik" en kijk naar het veld "extra werk buffer".

Maar kijk ook even welke instelling je bij Primegrid hebt. Dat heb ik in 1 van mijn eerdere meldingen hierboven beschreven. Als je er 50 tegelijk hebt binnen gekregen, dan denk ik dat het kleine WU's zijn, waarschijnlijk van een verkeerd project. Binnen Primegrid kan je namelijk ook voor verschillende projecten kiezen. Een soort van sub-projecten dus. Ik heb net gemerkt dat de 321 WU's groot zijn. Althans ik heb er nu een die bij mij 6 uur tijd zal kosten.

Berichten: 422

Re: [Boinc] challenge

Mja, je hebt gelijk: hij had ze reeds gedownload voordat ik de instelling bij Primegrid aanpaste, nu maar hopen dat het lukt om ze er allemaal door te krijgen tegen 26...
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

En de eerste punten zijn ook al binnen:

http://boincstats.com/stats/challenge_stat...mp;challenge=11

Als je ook je persoonlijke score wilt zien, ga dan naar http://boincstats.com/stats/challenges.php

De bovenste challenge "The Year of the Ox Challenge" is waar we nu middenin zitten. Klik op het woord Credits bij Teamstats of bij Userstats.

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

oeps, dubbelpost

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

Wie vouwen er eigenlijk allemaal mee met deze challenge?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] challenge

Ikke niet, geen tijd gehad...

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Boinc] challenge

Het heeft even geduurt eerdat de uitslag bekend was. Maar ook vanwege mijn vakantie heb ik het niet eerder kunnen melden.

Als WSF team zijn we op de 21e plek geëindigd. Daarmee hebben we 20 punten verdient.

Ik ben zelf ook heel blij met mijn 33e plek en de 1 punt die ik daarmee heb gekregen.

Overigens is er vanaf 15 maart 19:00 uur, tot en met 16 maart 19:00 uur weer een challenge bij Primegrid. Als je meedoet, niet vergeten om alleen PPS LLR te selecteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] challenge

wouw, 21ste plaats voor het wsf team? Dat is helemaal niet slecht

Reageer