Zeventig procent kinderen herinnert ufo-ontvoering

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Zeventig procent kinderen herinnert ufo-ontvoering

Hoe betrouwbaar is het geheugen van kinderen? De Faculty of Psychology and Neuroscience van Universiteit Maastricht is de eerste die onderzoek doet naar de invloed van informatie over de frequentie van gebeurtenissen (prevalentie informatie) op de ontwikkeling van valse herinneringen bij kinderen. Een van de conclusies is dat jonge kinderen gemakkelijk valse herinneringen aan zeer onwaarschijnlijke gebeurtenissen ontwikkelen, zoals een ontvoering door een UFO. Meer dan 70% meende dit te hebben meegemaakt nadat zij hier fictieve informatie over hadden gekregen.


Lees meer ... Maastricht Universiteit


Lees meer ... Noorderlicht
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 2

Re: Zeventig procent kinderen herinnert ufo-ontvoering

Tja leuk onderzoek, maar mij lijkt dat je eerst een onderzoek moet starten op een groep kinderen zonder allerlei informatie te geven. Daarna onderzoek je een andere groep kinderen zoals hierboven omschreven, je kunt het dan goed vergelijken. Dit onderzoek sluit namelijk niet uit dat er kinderen zijn die misschien wel echt ontvoerd zijn, dit is domweg als onzin beschouwd. Het is dus geen objectief onderzoek. Wat dit onderzoek wel aantoont is dat de onderzoekers niet openminded zijn en er al vanuit gaan dat UFO ontvoeringen onzin zijn. Hierbij wil ik niet zeggen dat ik geloof in UFO ontvoeringen, er zijn echter ook geen bewijzen die aangeven dat UFO ontvoeringen onzin zijn.


http://www.stomverbaasd.com/7-op-10-kinder...ufo-ontvoering/

Reageer