[natuurkunde] vervorming van ballen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[natuurkunde] vervorming van ballen

Ik moet voor mijn examen een profielwerkstuk maken met 2 andere mensen

in het algemeen zouden wij iets doen over krachten en dergelijke die een rol spelen bij het wegschieten van een bal

ons huidig plan is om te onderzoeken hoe een bal reageert wanneer hij wordt weggeschoten met verschillende factoren die de bal beinvloeden

onze ideen voor experimenten tot nu toe:

1. om de bal met verschillende gassen te vullen en met een constante kracht weg te schieten

2. om de bal met verschillende hoeveelheden lucht op te pompen en met een constante kracht wegschieten

onze leraar (die heel erg onduidelijk is) vertelde ons dat het misschien leuk is om iets te doen met de vervorming van de bal die plaats vindt tijdens het wegschieten,

is er misschien iemand die hier concrete ideeen voor heeft? of misschien een andere leuke suggestie om te onderzoeken?

zou echt heel chill zijn haha

Berichten: 2.746

Re: [natuurkunde] vervorming van ballen

onze leraar (die heel erg onduidelijk is) vertelde ons dat het misschien leuk is om iets te doen met de vervorming van de bal die plaats vindt tijdens het wegschieten
De bal zal niet heel de tijd perfect bolvormig zijn, een bal is niet hard (star) maar elastisch. Maar zo groot zijn die vervormingen ook weer niet, en ik heb geen idee hoe je zoiets zou kunnen gaan meten.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [natuurkunde] vervorming van ballen

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer