Voice recorder anders maken?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

Voice recorder anders maken?

is het mogelijk een goedkope digitale voicerecorder om te bouwen zodat die zodra die iets opgenomen heeft meteen af gaat spelen, waarna als die klaar is met het afspelen meteen weer op gaat nemen?

play/opnemen/play/opnemen/play/opnemen/etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Voice recorder anders maken?

Niet zonder de digitale microprocessor te herprogrammeren, ik weet niet zeker of dat technisch wel haalbaar is.

Een ander idee is natuurlijk om een programmaatje te maken voor een smartphone. De meeste nieuwe mobieltjes kunnen applicaties draaien, en dan hoef je dus enkel zulks programmaatje te schrijven.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een echo put gebruiken :D

Berichten: 6

Re: Voice recorder anders maken?

ik dacht dat er vast wel zoalts bestond, echter wil ik het niet als meeneemrecorder gebruiken, maar gewoon in de tuin gebruiken als een papagaai die alles nazegt.

is er dan een computerprogramma die dit kan dat iemand weet?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Voice recorder anders maken?

apple,

http://www.exefind.com/voice-changing-software/

Ik weet niet of hier iets bruikbaar tussen zit.

Dit is software om je stem te wijzigen en werkt real time. Sommige zijn plugins voor uitgebreidere audio software, andere "stand-alone" programmas.

Je moet zelf de mogelijkheden maar eens bekijken. (en verder google afzoeken, er zijn freeware voice changers voor mensen die hun stem via computer willen onherkenbaar maken, of vervangen door grappige effecten stem, tot zelfs het pseudo-dubben met gekende pro stemmen. Dit laatste niet in freeware.)

Dit werkt Real-time (opname-weergave) Ik weet niet of hier instelbare delays inzitten (wat zou betekenen dat je je signaal gewoon later weergeeft dan opgenomen).

Misschien zou je ook iets kunnen doen met audiosoftware gestuurd door macro programmaatjes.

Wat jij zoekt zou reeds betekenen dat je dit zou moeten sturen met een vox schakeling die gestuurd wordt vanaf een bepaald niveau. Lijkt mij een complexe bedoening voor wat spelen in de tuin.

Vandaar, bekijk die voice-changers eens (of hier iets bruikbaars tussenzit), of denk aan sturing via een eenvoudig macro programmaatje.

Dit zijn maar wat losse gedachten. Misschien zit de juiste oplossing ergens te wachten op jou, maar ik ken ze niet.
Eric

Reageer