Actieve onderwerpen van vandaag

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Actieve onderwerpen van vandaag

Ik merk de laatste dagen dat als ik op de pagina Actieve onderwerpen van vandaag boven of onder op het knopje voor pagina [2] klik ik weer opnieuw pagina 1 krijg, en pas door nog een keer op [2] te klikken krijg ik inderdaad pagina 2.


Dit gebeurt zowel in Firefox als in IE7 ongeacht of ik ingelogd ben of niet.


Is dit wellicht een overblijfsel van de mislukte forumverandering enkele dagen geleden?


Hebben meer mensen dit probleempje of ligt het aan mijn PC?
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Hebben meer mensen dit probleempje of ligt het aan mijn PC?
Ik heb dat probleem ook. Mogelijk is het probleem slechts het kleine oppervlakje waarop je moet klikken.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Nee, zo simpel is het niet.


Het probleempje bestaat pas een paar dagen en het is bij mij heel consequent: de eerste keer op [2] klikken (nadat de pagina Actieve onderwerpen van vandaag geopend is) werkt niet, de tweede keer wel. Bij [3] en verder treedt het niet op.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 8.614

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Nu je het zegt, ik heb er ook last van.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Dank voor de melding.


Ik heb het eens nagekeken. Als je naar de Actieve onderwerpen gaat, bevat de link naar pagina [2] (of een ander getal) aanvankelijk de volgende passage: "hl=&st=25". Als je daar vervolgens op klikt, zie je in de adresbalk dat dit wordt omgevormd naar "&hl=%26st%3D25". NB: de "=" in "st=25" (waarmee wordt aangeduid dat er geSTart moet worden bij het 25e bericht) is hierbij komen te vervallen. Als voor de 2e keer de link wordt gevolgd, wordt dit "hl=%26amp%3Bst%3D25&st=25". Daar zit wel weer een "st=25" in.


Conclusie: "hl" mag niet leeg zijn, dan treedt dit probleem op. De oorzaak is hoogste waarschijnlijk een plugin die enige dagen geleden aan de forumsoftware is toegevoegd. Ik zal bij de leverancier een bugreport indienen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Note: hetzelfde probleem treedt op bij Berichten sinds je laatste bezoek, zie hier
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Ik denk dat het volgende een bug is:


1) Klik op "Nieuwe berichten"

2) Klik op "Ga" achter "Zoek actieve onderwerpen voor 'vandaag' " (of een andere periode, bug treedt op bij elke periode)

3) Pagina 1 van de actieve onderwerpen verschijnt in beeld, en bovenaan de pagina verschijnt een rij genummerde blokjes met de beschikbare paginanummers.

4) Klik op het blokje van pagina 2.

5) Wat verschijnt is niet de gewenste pagina 2, maar pagina 1


De bug is dat de eerste keer (eerste keer na "Ga") dat je op het blokje van pagina 2 klikt, je ten onrechte wordt doorgestuurd naar pagina 1. Pas als je nogmaals op het blokje van pagina 2 klikt wordt je doorgestuurd naar de gewenste pagina 2.

Berichten: 8.614

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Ik had er daarnet gedurende zo'n tien minuten even geen last van, maar nu is het er terug.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Is hier inmiddels nieuws over?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

De fout wordt veroorzaakt door een plugin voor Wetenschapsforum die we hebben aangeschaft. Deze levert een toegevoegde waarde op tal van punten, maar op dit onderdeel resulteert het in een probleem. De source code hiervan is door ons niet inzichtelijk, waardoor we het zelf ook niet op kunnen lossen. Ik heb het probleem al bij de producent neergelegd, maar deze heeft vooralsnog geen werkende oplossing.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Ik merk vandaag dat het probleem voorbij is.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2.746

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

ik merkte zonet dat het nog niet voorbij was :eusa_whistle:

(bij berichten sinds laatste bezoek)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Bij mij is het probleem ook verdwenen, sinds gisteren! :eusa_whistle:
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Rogier is hier inderdaad gisteren mee bezig geweest, dus het probleem zou verholpen moeten zijn. Stoker, jij meldt dat het nog niet verholpen is bij je. Kun je eens op Ctrl+F5 drukken en kijken of het dan is verholpen? Zoniet, wil je dan even de link tussen [cod<!--nop-->e] ... [/cod<!--nop-->e] tags plakken?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Actieve onderwerpen van vandaag

Gefeliciteerd met het herstel van het vlotte bereiken van pagina 2.

Reageer