Alternatieve providers (NL)

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Alternatieve providers (NL)

"Vroegah" hadden we @Home als internet en televisieleverancier, in 3 jaar tijd 1x een storing mee gehad. Mooi werk dus. Tegenwoordig is @Home gefuseerd met enkele anderen tot Ziggo en hoewel ik in eerste instantie al die klachten niet begreep, begon na enkele maanden het gezeur: wegvallende verbindingen, 3 dagen geen televisie, radio en internet gehad hebben, een helpdesk waar ze maar besluiten dat het zo druk is dat je te lang moet wachten *verbinding verbroken*, etc. Nu is inmiddels radio en tv weer stabiel, maar ligt minimaal 1x per week nog steeds het internet een tijdje eruit. Vaak maar een kwartiertje ofzo, maar zó irritant...

Mijn vriendin is inmiddels (o.a. om soortgelijke redenen) al voor internet en telefoon overgestapt naar Telfort, maar voor televisie zit ze nog steeds bij Ziggo. Nu gaat het echter continu mis met afschrijvingen (machtiging maar ingetrokken) en volgens de bankmedewerker schijnt het gewoon iedere dag wel een keer voor te komen dat mensen langskomen omdat Ziggo fouten heeft gemaakt bij de afschrijvingen.

Jullie zullen dus begrijpen dat ik mijn buik vol heb van Ziggo. Liefst zou ik in één keer overstappen op een alternatief zodat ik van heel dat Ziggo-gezeur af ben. Meest voor de hand liggend is KPN, maar die heeft als groot nadeel dat BBC 1 en 2 niet in hun pakket zit, waar ik toch wel minimaal 1-2 keer per week naar kijk. Verder googlen bracht me Caiway, maar gebruikerservaringen daarover lijken ook niet al te positief.

Ik ben dus benieuwd naar wat mensen hier zoal hebben voor als provider. Daarbij gaat het me met name om internet en televisie, een vaste telefoon heb ik toch niet.

PS: Ik woon in Tilburg (Noord Brabant, Nederland)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Alternatieve providers (NL)

Ikzelf heb internet van tele2 (geen TV), maar ik wilde toch even voor je kijken wat Tele2 te bieden had. Toen stuitte ik op deze tekst:
* Behalve kabelmaatschappijen geeft de omroep BBC geen enkele aanbieder in Nederland meer het recht om BBC1 en BBC2 uit te zenden. Daarom ontbreken deze zenders helaas in het zenderaanbod. In plaats daarvan stelt de BBC de zenders BBC Prime en BBC World beschikbaar. Deze vindt u wel in ons zenderaanbod.
http://se.tele2.nl/tv/zenderoverzicht.html

Ik denk dat je even met jezelf (of vriendin :D ) in beraad moet gaan over hoe interessant BBC1 en 2voor jullie zijn...
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 12.262

Re: Alternatieve providers (NL)

Kun je een schotel plaatsen voor TV?

Zo niet kom je feitelijk niet van ziggo af denk ik... of je moet behelpen met digitenne met weinig zenders in slechte kwaliteit.

Ik heb zelf ziggo voor kabel-tv (utrecht), adsl en voip telefonie via xs4all, dat werkt in de regel prima.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Alternatieve providers (NL)

De kabelexploitant heeft tot nog toe een monopolie positie. Je moet dus je heil gaan zoeken in ADSL / digitale TV aanbieders via het telefoonnetwerk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Alternatieve providers (NL)

Er is hoop:
Verborgen inhoud
samenvatting van NOS gejat; helaas een javascript void() gevalletje dus een echte bronvermelding kan ik niet linken

■Consumenten krijgen straks meer keuze uit kabeltv-aanbieders. Telecomwaakhond OPTA heeft van Brussel toestemming gekregen om de Nederlandse markt voor analoge of digitale tv open te breken.

De OPTA wil meer concurrentie. Daartoe moeten exploitanten als UPC en Ziggo worden verplicht om via hun netwerk ook signalen van concurrenten door te geven. Door de toenemende concurrentie kunnen mensen makkelijker overstappen, en dalen mogelijk de prijzen.

Als alles volgens plan verloopt, kunnen consumenten al eind dit jaar uit meer tv-aanbieders kiezen. UPC maakt bezwaar tegen het openbreken van de tv-markt.
Origineel:

http://www.opta.nl/nl/actueel/recente-publ...icatie/?id=2862

Als ik het zo begrijp zou je dus UPC kunnen kijken over een Ziggo netwerk.

*Raspoetin evalueert alle privatiseringen en wilt de PNEM terug*
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 12.262

Re: Alternatieve providers (NL)

Ik ben benieuwd hoe ze dat technisch willen gaan realiseren, want de CAI infrastructuur is niet zodanig opgezet dat je het vanaf centrales per adres kunt aansluiten op een andere provider. Dat zal denk ik geen praktische oplossing op korte termijn geven - misschien zelfs wel zo lang duren dat tv-over-ip het ingehaald heeft voor het er is.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Alternatieve providers (NL)

of je moet behelpen met digitenne met weinig zenders in slechte kwaliteit.
Na het programma-aanbod van BBC Prime en - World bekeken te hebben, was ik Digitenne juist aan het heroverwegen. Maar is dat echt zo'n slechte kwaliteit, rekening houdend met dat ik nog een ouderwetse beeldbuis heb?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Alternatieve providers (NL)

Dan niet, maar als je in de toekomst een platte TV koopt, is digitenne niet meer toereikend voor de wat grotere formaten (zeg 37+ inch). Je kunt misschien een proefabonnement afsluiten?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 12.262

Re: Alternatieve providers (NL)

Het is sowieso ook een kwestie van smaak waar je je meer aan stoort, analoge ruis of verstoring door gebrek aan bandbreedte. Zelf doe ik er sowieso niet zo moeilijk over, maar voor mij is het gebrek aan zenders en de meerkosten voor extra tv's sowieso een reden om digitenne te laten voor wat het is.

Bovendien is de bandbreedte niet gelijk verdeeld over de zenders, dus als je liefhebber bent van de minder populaire dan kom je er relatief bekaaider vanaf. De kans is aanwezig dat je bij pakweg een voebalwedstrijd op nederland 2 opeens extra blokjes ziet vliegen op bbc :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Alternatieve providers (NL)

*Raspoetin evalueert alle privatiseringen en wilt de PNEM terug*
*Jan van de Velde heeft dat ook al eens gedaan en 'wilt' gewoon de PZEM terug* :D

57 channels and nothing on
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Alternatieve providers (NL)

Vriendin heeft na nog wat extra strubbelingen
Verborgen inhoud
Ze kreeg "dreigbrieven" over de rekeningen die ze niet betaald had. Heel gek als je al een bevestiging van opzegging van telefonie en internet hebt van oktober en daar al tijden zonder succes iemand over probeert te spreken en mailt en schrijft waarbij je na een automatische ontvangstbevestiging ook al niets meer over hoort.
ook maar televisie van Ziggo opgezegd. Binnenkort dus maar een proefpakketje van Digitenne, eens kijken hoe dat werkt. Voor die € 7,50 kun je ook geen buil vallen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 12.262

Re: Alternatieve providers (NL)

Proberen kan sowieso natuurlijk - ik geloof dat je het nu 4 weken gratis kunt testen.
Victory through technology

Reageer