Lorentziaan = donateur

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Lorentziaan = donateur

Als je Wetenschapsforum en warm hart toedraagt en ons graag (financieel) wilt steunen heb je de mogelijkheid om donateur te worden. Met je bijdrage worden onkosten betaald en zal Wetenschapsforum verder worden ontwikkeld. Wanneer je donateur wordt van Wetenschapsforum krijg je naast een aantal praktische voordelen ook de exclusieve status van <em class='bbc'>Lorentziaan[/i].

<strong class='bbc'>Wat is een Lorentziaan?[/b]
De Lorentziaan dankt zijn naam aan Hendrik Antoon Lorentz (Arnhem, 18 juli 1853 - Haarlem, 4 februari 1928). Lorentz was een van Nederlands grootste natuurkundigen (zie ook [wiki=nl]Hendrik Antoon Lorentz[/wiki]).

Er is gekozen voor een verwijzing naar Lorentz omdat hij een groot aantal eigenschappen heeft die volgens ons goed aansluiten bij Wetenschapsforum:
<ul class='bbc'>[*]Lorentz was erg breed ontwikkeld. Hij sprak niet alleen een aantal talen vloeiend, maar heeft ook een aantal exacte studies afgerond[*]Hij heeft veel betekend voor andere wetenschappers[*]Hij was maatschappelijk betrokken[*]Hij is bovendien in het onderwijs actief geweest[*]Hij was een man van gewone komaf, die zich niet verheven voelde en zich toegankelijk opstelde[/list]Kortom: Hendrik Antoon Lorentz was een persoon die veel aan de onwikkeling van wetenschap heeft bijgedragen. Net als mensen die een financiële bijdrage overhebben voor Wetenschapsforum; ook zij leveren op hun manier een bijdrage aan de onwikkeling van de wetenschap.

<strong class='bbc'>Wat betekent het icoon Afbeelding?[/b]
Lorentzianen krijgen deze onderscheiding, waaraan je hen over het hele forum kunt herkennen. Dit icoon is een verkleinde weergave van de Nobelprijs-medaille. Lorentz heeft namelijk in 1902 (samen met Pieter Zeeman) de Nobelprijs voor de natuurkunde gewonnen. Bovendien zijn personen die een (financiële) bijdrage aan Wetenschapsforum leveren in onze ogen zeer nobel.

<strong class='bbc'>Voordelen voor Lorentzianen[/b]
Als Lorentziaan heb je een aantal voordelen ten opzichte van andere gebruikers:
<ul class='bbc'>[*]Tal van voordelen die je normaal pas krijgt als je een "Ervaren gebruiker" bent (> 250 posts)[*]Langere tijd om je post te wijzigen[*]Meer opslagruimte voor pb's en attachments[*]Korting op (oa) bijeenkomsten[/list]Zie voor alle details het overzicht van gebruikersstatussen.

<strong class='bbc'>Wie zijn er al Lorentziaan?[/b]
Op deze pagina vind je een overzicht van mensen die op dit moment Lorentziaan zijn.

<strong class='bbc'>Hoe kan je Lorentziaan worden, en wat kost het?[/b]
Ook jij kan de status van Lorentziaan ververven door een donatie te doen. Dat kan op de volgende manieren:
<ul class='bbc'>[*]Doneer een bedrag via PayPal. Dat kan als je daar een account hebt, maar je kan ook via PayPal met een creditcard betalen zonder een account aan te hoeven maken. Wat je ook kiest, het kan via de volgende button:<form action="https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr" method="post" target="_top"><input type="hidden" name="cmd" value="_s-xclick"><input type="hidden" name="hosted_button_id" value="VY5TCZLCN2TH2"><input type="image" src="https://www.paypalobjects.com/nl_NL/NL/ ... eCC_LG.gif" border="0" name="submit" alt="PayPal, de veilige en complete manier van online betalen.">Afbeelding</form>[*]Je kan ook via de bank een bedrag overmaken naar IBAN NL62 INGB 0001078417 ten name van Wetenschapsforum, onder vermelding van "Donatie *je gebruikersnaam*".[/list]Iedere donatie vanaf 5 euro is welkom (in verband met administratiekosten), en geeft je (ongeacht de hoogte van je donatie) recht op een jaar Lorentziaanschap. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Voor de zekerheid wat kleine lettertjes: Lorentzianen verwerven geen extra rechten met betrekking tot het naleven van de regels. Ook zij dienen zich aan onze regels te houden, en kunnen dan ook geband worden wanneer zij dat niet (voldoende) doen. In een dergelijk geval wordt de termijn van het Lorentziaanschap niet opgerekt, noch wordt een (deel van de) bijdrage gerestitueerd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Lorentziaan = donateur

Hoe verleng je het? Terwijl het nog loopt?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Lorentziaan = donateur

Probeer (nogmaals) bij Betaalde abonnementen het proces van het Lorentziaan worden nog eens door te lopen? Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt: misschien wordt de nieuwe datum (a) een jaar na afloop van de termijn van je huidige Lorentziaanschap, misschien dat de einddatum (b) precies over een jaar wordt. Het moet natuurlijk a zijn. Maar als na deze proef blijkt dat het onverhoopt b is, laat dat dan even weten. Ik kan dan handmatig de termijn aanpassen.


Laat het me vooral (bijv. via pb) weten als je nog problemen of vragen hebt!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Lorentziaan = donateur

Ik weet niet wat ik er zou moeten doen :eusa_whistle: Ik krijg een overzicht maar nergens een link


Afbeelding
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Lorentziaan = donateur

Vandaag kon het wel :eusa_whistle: Blijkbaar moet het eerst verlopen voor je opnieuw kunt aanmelden.


Het boven staat "Wanneer je donateur wordt van Wetenschapsforum krijg je naast een aantal praktische voordelen ook de exclusieve status van Lorentziaan", geldt dit nu alleen voor de 1 jaar versie of ook voor de "oneindig" versie? In beide gevallen ben je volgens mij donateur?


En zou, met der tijd, wellicht ook de optie geboden kunnen worden om die Lorentziaan regel "uit" te zetten? Bijvoorbeeld door Lorentziaanen die veld zelf te laten invullen?


Sorry ik zien nu pas dat je het via een pb wilde hebben... Verwijder deze posts maar en stuur mij een pbtje met de antwoorden.


[edit Miels: niet nodig, zie pb]
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Lorentziaan = donateur

Vandaag kon het wel ](*,) Blijkbaar moet het eerst verlopen voor je opnieuw kunt aanmelden.
Is dat ook weer duidelijk allemaal! :eusa_whistle: Dank voor het testen!


Het boven staat "Wanneer je donateur wordt van Wetenschapsforum krijg je naast een aantal praktische voordelen ook de exclusieve status van Lorentziaan", geldt dit nu alleen voor de 1 jaar versie of ook voor de "oneindig" versie? In beide gevallen ben je volgens mij donateur?
Dat geldt voor beide opties


En zou, met der tijd, wellicht ook de optie geboden kunnen worden om die Lorentziaan regel "uit" te zetten? Bijvoorbeeld door Lorentziaanen die veld zelf te laten invullen?
Welke regel bedoel je?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Lorentziaan = donateur

Welke regel bedoel je?
boven de avatar: bij mij staat er lorentziaan, bij jouw beheer.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Lorentziaan = donateur

boven de avatar: bij mij staat er lorentziaan, bij jouw beheer.
Ok, helder. Die verwijzing staat er in de hoop dat anderen het zien en zij ook Lorentziaan willen worden. Ik kan me voorstellen dat je echter liever anoniem als Lorentziaan door het leven gaat. Het is voor mij wel mogelijk om je die status zodanig toe te kennen dat het "onzichtbaar" is, maar je wel de voordelen geniet. Helaas zijn er echter (nog?) maar weinig Lorentzianan, dus in dat opzicht hoop ik dat je 'm wil laten staan, om zo voor wat promotie te zorgen :eusa_whistle: .
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Lorentziaan = donateur

Daar had ik nog niet aan gedacht, prima reden, laat maar staan.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Lorentziaan = donateur

Als iemand trouwens absoluut anoniem wil doneren, kan hij/zij toch ook de doneerknop voor gasten gebruiken?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Lorentziaan = donateur

Tuurlijk kan dat, maar dan heb je niet de voordelen van een Lorentziaan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 242

Re: Lorentziaan = donateur

Mag ik vragen waar mijn geld dan precies voor gebruikt word als ik doneer ?

Ik overweeg het maar het moet natuurlijk wel belangrijk zijn dan waarvoor het gebruikt word en niet gewoon als winst verdeeld worden onder de MOD's ofsow haha :eusa_whistle:
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Lorentziaan = donateur

luc schreef:Mag ik vragen waar mijn geld dan precies voor gebruikt word als ik doneer ?

Ik overweeg het maar het moet natuurlijk wel belangrijk zijn dan waarvoor het gebruikt word en niet gewoon als winst verdeeld worden onder de MOD's ofsow haha :eusa_whistle:

De Mod's werken belangeloos. Het geld wordt gebruikt voor serveronderhoud, investeringen in nieuwe software, dat soort dingen die noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van Wetenschapsforum.nl


Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 242

Re: Lorentziaan = donateur

was ook meer als grap bedoeld hoor dat gedeelte van de MOD's het ging er meer over of mijn donatie echt een impact heeft of dat het eigenlijk in het niets valt met wat er via andere wegen binnenkomt aan ads en dergelijke.


Als er bij wijze van duizende euro's binnen komen per maand aan advertenties dan maakt mijn 50 euro ook niks meer uit :eusa_whistle:


en met 50 euro kan ik zelf toch wel wat leuks doen. dus wilde gewoon weten of het echt helpt (buiten psychologie om dat andere mensen misschien wel eerder geneigd zijn te doneren als er meer donateurs zijn).
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Lorentziaan = donateur

Als er duizenden euro's per maand binnen zouden komen aan advertenties, dan zou er wel iemand fulltime betaald met WSF bezig kunnen zijn. Da's echter niet bepaald het geval. :eusa_whistle:


Het geld wordt inderdaad gebruikt voor server-/hostingkosten, de kosten van de software, als we met de vrijwilligers aan het klussen of overleggen zijn dat er dan een hapje en een drankje is, etc.


Veel specifieker kan ik niet gaan omdat ik het simpelweg niet weet. Miels kent alle details, maar ik denk niet dat hij nu eventjes een jaarrekening zal presenteren. :lol:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer