Joe cell theorie

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gesloten
Berichten: 20

Joe cell theorie

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en wil me eerst even kort voorstellen, ik ben Armand, ben 24 jaar en ICT-er.

Ik heb dus duidelijk mijn roeping (tot grote ergenis van mijn vader :D ) gemist, en heb geen natuur of scheikunde gestudeerd.

Mijn contributies tot dit forum zullen dan van zeer laag nivo zijn 8-)

Echter ben ik sinds mijn afgelopen vakantie aangestoken door het blad "popular science" uit Amerika.

Hierin werden de wereld problemen met betrekking tot fossiele energie nog eens mooi genoemd, maar werden ook uitvindingen en theorien uit de doeken gedaan voor het verbeteren van groene energie en het menselijk ingrijpen voor het voorkomen van het smelten vand e poolkappen.

Omdat er in het blad een uitleg stond over de werking van een windmolen (hoe kinderlijk eenvoudig is dat eigenlijk) ben ik er toe gezet er zelf één te gaan maken. Ben dus met een inhaalslag bezig met betrekking tot elektro magnetisme.

Tijdens één van mijn zoektochten op google kwam ik dit forum tegen en ben ik zéér veel aan het lezen geslagen.

Tot op vanavond was ik vooral geinteresseerd in het lezen, maar ik wilde toch graag de volgende vraag stellen.

Wie o Wie heeft er ondersteunende theorieen voor het verhaal op: http://www.thejoecell.com/

Met betrekking tot de Joe Cell.

Ik heb via de zoekfunctie gezien dat het vaker aangekaart is, maar omdat 99% van de websites over de joe cell nogal schimmig doen over "wat" het precies is die deze energie opwekt of hoe het werk, werd het logischerwijs veelal afgedaan als een fabeltje hier.

Echter ben ik na het lezen van het stuk op thejoecell.com (nee het is niet mijn site ofzo.) wel overtuiged van de werking.

Al vind ik het onderdeel van 0-punt energie nog wat ver gezocht (al zou ik graag zien dat het het wel bewerkstelligd natuurlijk)

Heeft iemand hier ervaring in de stof of zich er verder in verdiept?

Zou die zijn informatie tot op dit moment met mij of hier willen delen?

Alvast bedankt!

En hopelijk een hartelijk welkom :D

Groet,

Armand

Berichten: 7.068

Re: Joe cell theorie

Welkom op het wetenschapsforum.
Armand K schreef:de toch graag de volgende vraag stellen.

Wie o Wie heeft er ondersteunende theorieen voor het verhaal op: http://www.thejoecell.com/

Met betrekking tot de Joe Cell.
De "Joe cell" is een van vele "apparaten" die claimt een perpetuum mobile te zijn ("over unity" zelfs). Zoals bij al deze "apparaten" ontbreekt altijd de simpele test die laat zien dat dit ook daadwerkelijk zo is (zoals je zelf al zei: ze doen altijd schimmig). Je had de zoekfunctie al gebruikt en dus waarschijnlijk al gezien dat de "Joe cell" al eens langsgekomen was. Het is niet zinvol om dat verhaal nog eens te gaan herhalen.
Echter ben ik na het lezen van het stuk op thejoecell.com (nee het is niet mijn site ofzo.) wel overtuiged van de werking.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar er zijn zat mensen die ervan overtuigd zijn dat perpetuum mobiles te bouwen zijn. Hetgeen dat ontbreekt is het bewijs dat het ook daadwerkelijk kan. Mocht je dit bewijs kunnen leveren: mooi, start op dat moment maar een nieuw topic. Dit topic gaat in ieder geval dicht omdat het meer van hetzelfde is.

Gesloten