Wsf-folding@home-team is jarig

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Wsf-folding@home-team is jarig

Het Wetenschapsforum-Folding@Home-team is jarig.

:D
bunting.gif
bunting.gif (14.19 KiB) 951 keer bekeken


Op 20 januari 2006 lanceerde Bro het idee om met een team van WSF-gebruikers mee te gaan doen met een wereldwijd distributed computingproject, Folding@Home. Via dat project bestudeert een groep wetenschappers aan de Stanford Universiteit het vouwen van eiwitten. Over heel de wereld rekenen een paar honderdduizend PC’s aan een project dat uiteindelijk enge ziekten als Parkinson, Huntingdon, Alzheimer en nog veel meer de wereld uit moet helpen.

Dat WSF-team draait nou dus alweer bijna twee jaar, en met behoorlijk succes. Dat moeten we vieren. Nou verenigen we graag het nuttige met het aangename. We willen dat “feestje” dan ook de vorm van een “foldathon” geven. Een hele week lang, van 14 tot en met 20 januari, gaan we op toptoeren draaien.

DOEL VAN DIT ALLES: HET CADEAU
cadeau.png
cadeau.png (52.86 KiB) 952 keer bekeken
De Stanford-Universiteit die Folding de wereld in stuurt moet van het jarige WSF-team een cadeautje van minstens 35 000 punten krijgen gedurende die week (het dubbele van de huidige bijdrage) en liefst natuurlijk nog véél meer.

Wie dat ook maar enigszins kan:

· zet de computer een week lang niet meer uit, zodat er 168 uur volcontinu wordt gevouwen.

· zet de PS3’s aan tot vouwen.

· maakt “Oude” teamleden wakker.

· enthousiasmeert nieuwe teamleden.

· installeert Folding op USB-sticks, zodat ook computers buitenshuis (werk, school) een steentje kunnen bijdragen.

· haalt oude computers van zolder en brengt ze weer eens een weekje in actie

· ......................verzin nog méér.

Hier:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...t=0&start=0

lees je alles over de achtergrond van het vouwen van eiwitten, en hoe je je computer voor Folding aan het werk zet.

Laten we eens een weekje vouwen alsof ons leven ervan afhangt

(en misschien doet het dat ook wel een beetje).

DE WSF-FOLDATHON.

DOE MEE !!!!!
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

De vakantie is dan gedaan en de blok/examens zijn dan bezig dus iedereen zou normaal gezien kunnnen vouwen dan. Ik zal alleszins proberen het maximaal uit mijn laptop te halen alhoewel ik nog niet weet of ik hem de volle 168 uur ga laten aanstaan.

Ontzettend grappig plaatje trouwens, dat pakje, zelf gemaakt?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik zal alleszins proberen het maximaal uit mijn laptop te halen alhoewel ik nog niet weet of ik hem de volle 168 uur ga laten aanstaan.
Alla, 167 uur dan.
Ontzettend grappig plaatje trouwens, dat pakje, zelf gemaakt?
Ja, helemaal zelf bij elkaar geknipplakt. pi.gif
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 45

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Vouwen doe ik toch wel 24/7 :D Ik ben er een redelijke tijd mee gestopt omdat mijn pc het begaf, maar ben nu weer volop in actie :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik ben er een redelijke tijd mee gestopt omdat mijn pc het begaf, maar ben nu weer volop in actie :D
dat dacht ik al te zien ja. :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 45

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik heb nog een oude 500mhz pc staan, is het de moeite om die te laten folden?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik heb nog een oude 500mhz pc staan, is het de moeite om die te laten folden?
Als die een ganse week continu kan aanstaan dan kan die zeker iets bijdragen denk ik.

Je kan na de foldathon hem ook mee met BOINC laten doen :D ?

Berichten: 45

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet in BOINC verdiept, ik zal er eens even naar kijken. Maar een hele week aan laten staan, is geen probleem. Als hij aan staat kan hij beter maar wat doen, toch?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik heb nog een oude 500mhz pc staan, is het de moeite om die te laten folden?
Nou, voor die foldathon zou dat leuk kunnen zijn, maar buiten dat denk ik dat het de stroomkosten echt niet waard is. Ik heb hier drie verschillende PC's in huis, (1,2 tot 2,8 GHz) en de prestatiecurve is géén rechte door de oorsprong.

Maar je kunt hem natuurlijk altijd eens testen met een USB-eiwitje. Gewoon Folding op een stick zetten en hem daarmee laten werken. Haalt'ie dan het tempo niet, dan kun je de stick altijd nog op je werk of op school door laten vouwen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik beloof 7 workunits van de PS3 smaak in te leveren tussen 14 en 20 Januari. Dat zijn denk ik zo'n 3500 punten, of een tiende van het doel.

Durft iemand meer te bieden?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ik beloof 7 workunits van de PS3 smaak in te leveren tussen 14 en 20 Januari. Dat zijn denk ik zo'n 3500 punten, of een tiende van het doel.
Als je je aan die belofte kan houden dan denk ik dat Jan heel blij zal zijn !!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

(kwestie van 1 workunit per dag, 1 wu doet er 8 uur over, dus gewoon elke nacht aanzetten, nou doe ik het 1 nacht in de week)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Ziezo, de tweede laptop is gearriveerd en aan de praat gekregen.
Verborgen inhoud
Laptop van het werk met software van het werk, daarom hadden ze 'm compleet geformatteerd. Hartstikke netjes van ze, maar toen had ik dus ook geen enkele driver meer. :D


Nu nog ff de rest van de software erop knallen, en dan ook F@H erop. Kan ik lekker met twee computers vouwen die week. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Hier in huis zullen de drie draaien die nu ook al draaien, en ik ga zien of ik mijn USB-stickje ergens kan laten werken zonder dat collega's die er uit gaan halen en in mijn postvakje stoppen, onder het motto "vast en zeker vergeten".
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Wsf-folding@home-team is jarig

Huh? Kan je ook via een stickje folden? lijkt me wel handig... Als je me even zegt waar dat te vinden is begin ik er ook weer aan. Ben ook alweer even gestopt met vouwen ;D
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Reageer