Negeer-lijst

Moderator: Miels

Reageer

Negeer-lijst

Ik kan mijn negeer-lijst niet meer vinden. Is die bij de nieuwe forum-opzet verdwenen? Kan ik daar nu niets meer in veranderen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.
Technicus

Re: Negeer-lijst

Die functie is in goed overleg uitgeschakeld
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Dus de mensen die nu op mijn negeer-lijst staan kunnen daar niet meer vanaf?

Technicus

Als het goed is staat daar effectief niemand op (of ze staan erop maar het negeren van die gebruikers werkt niet).
Zou je mij een privé bericht willen sturen met een voorbeeld van iemand die daar volgens jou op zou staan? Dan kan ik het eens nakijken voor je.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Heb je een PB met een voorbeeld gestuurd. Ik ben ook wel benieuwd of er nog anderen zijn die met dit zelfde probleem zitten...

Pluimdrager

Ik ken dit probleem niet. Wist niet eens dat zo'n lijst ooit heeft bestaan. Wat is/was de bedoeling daar van?

@ klazon

De bedoeling daarvan was dat twistgesprekken niet uit de hand lopen. Als je met een zekere gebruiker voortdurend in onaangename discussies belandt kun je die gebruiker op je negeer-lijst zetten zodat je de berichten van die gebruiker niet meer te zien krijgt. Daarmee doven die discussies dan vanzelf uit, want je kunt niet discussiëren met iemand van wie je niet ziet wat die terug schrijft. Het is een nogal botte methode, maar het werkt(e) wel.

Pluimdrager

Je kan in zo'n geval er ook voor kiezen om niet te reageren. Dan dooft het ook vanzelf uit.

klazon schreef:
zo 15 dec 2019, 15:05
Je kan in zo'n geval er ook voor kiezen om niet te reageren. Dan dooft het ook vanzelf uit.
Dat is waar, maar dat vergt de nodige zelfbeheersing met name in die gevallen waarin wat de ander zegt aantoonbaar onjuist is. Maar goed, des te langer ik op het internet actief ben des te duidelijker het mij wordt dat die strijd sowieso vechten tegen de bierkaai is.

Ghandi had een mooie uitspraak:
"Even if you are a minority of one, the truth is still the truth."
En daar kan een ander het dan mee doen.
Don't worry. Be happy.

Moderator

Opmerking moderator

klazon schreef:
zo 15 dec 2019, 15:05
Betere aanpak: antwoord kortweg dat je geen persoonlijke berichten van deze persoon / persoonlijke berichten met dergelijke strekking (doorhalen wat niet gewenst is) meer wenst te ontvangen .

Gaat daarna e.e.a. toch ongewenst door, dan kun je PB's gewoon melden. Het moderatorteam grijpt dan wel in.

Oh - maar het gaat niet over PB's. De instelling die ik gebruikte verbergt de post's van zekere gebruikers in openbare topics.

Ik heb het nooit gebruikt, maar ontstaat dan niet de situatie waarbij reacties van een geneerde gebruiker verborgen worden, maar reacties op hun reactie wel in beeld komen waardoor het een compleet incoherent verhaal wordt waarbij het lijkt alsof die tegen-reactant tegen zichzelf lijkt te bazelen?

Het is wel eens gebeurd dat ik een door anderen geciteerde post van iemand op mijn negeer-lijst zo toch te zien kreeg en ik het niet kon laten daar dan weer een reactie op te geven. Het beste is natuurlijk om gewoon te accepteren dat sommige mensen er aantoonbaar onjuiste opvattingen op na houden waar ze met geen mogelijkheid vanaf te brengen zijn. Maar dat gaat mij nou weer niet gemakkelijk af. :(

Irriteer u niet, verwonder u slechts.

Reageer