virus?

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

virus?

Elke keer als ik inlog op WSF geeft mijn virusscanner (Avast) aan dat er een schadelijke website of bestand is geblokkeerd.
Het gaat om iets wat begint met http://pool.admedo.com
Via de zoekfunctie vind ik op WSF niets wat er op lijkt. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Berichten: 12.262

Re: virus?

Het lijkt een 'valse positive' te zijn bij avast. Admedo is een legitiem advertentienetwerk, geen idee waarom het precies geflagged wordt, maar dat zal met de volgende definitie update wel verholpen zijn denk ik.
Victory through technology

Berichten: 460

Re: virus?

Het zal niet de eerste keer zijn dat er virussen/malware binnenkomen via een advertentienetwerk (nu.nl ook meerdere keren gehad). Avast zal wel aanslaan op een bepaalde advertentie.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: virus?

Krijg nu weer zo'n melding, nu van adizio.
Bij beide sites de homepage opgevraagd, maar worden allebei door avast geblokkeerd.
Doet verder geen kwaad, maar is wel irritant. Bij elke paginawisseling binnen WSF krijg ik dat dong-dong-dong van avast.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: virus?

Even google gekieteld, ik kom nu dit tegen: http://easyviruskilling.com/remove-pool-admedo-com-infection-pool-admedo-com-url-mal-popup-removal-guide/
 
Admedo lijkt geen frisse club. Als ik het zo lees is het malware die er vanaf jouw computer voor zorgt dat er advertenties op websites verschijnen. Via bovenstaande link een uitleg hoe je het kunt verwijderen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: virus?

Apart, vandaag is het probleem weg. Ik krijg tenminste geen meldingen meer, en ik heb er zelf niks aan gedaan.

Berichten: 4.246

Re: virus?

Ook niet upgrade naar windows 10 neem ik aan, Klazon?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: virus?

Upgrade naar Windows 10, daar heb ik naar gekeken, maar nog geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg. Heb nu Vista.

Berichten: 1

Re: virus?

Apart, vandaag is het probleem weg. Ik krijg tenminste geen meldingen meer, en ik heb er zelf niks aan gedaan.
Het lijkt overdreven en meerdere antivirusprogramma's te installeren ook door mij werd afgeraden aangezien dit de computer en smartphone trager maakt. Maar de beste ervaring heb ik met AVG en Avira, beiden zijn gratis, had Norton gekocht maar deze weer verwijderd, dit programma had het OS om zeep geholpen. Installeer beiden en scan, zeer waarschijnlijk wordt er toch iets gevonden. Trouwens heb je ook op het nieuws gezien dat de modems van alle providers, de wifi sleutel te kraken is, pas de sleutel aan cijfers / letters en symbolen gebruiken.

Reageer